رئیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی منصوب شد

دکتر محمد سرافراز با صدور حکمی، امین صدیقی را به سمت " رئیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی" صدا و سیما منصوب کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي صداوسيما، رئيس رسانه ملي در حكم انتصاب رئيس مركز گسترش فيلم نامه نويسي ، ايجاد ساز و كارهاي بايسته براي ارتقاء سطح كيفي فيلم نامه نويسي براي مجموعه هاي تلويزيوني،  اهتمام به حمايت از داستان نويسي و رمان نويسي،  احصاء اولويت‌ها و تدوين راهبردي توليد متون نمايشي تلويزيوني، نظارت متمركز بر مراحل مختلف تصويب،پژوهش و نگارش طرح هاي نمايشي تلويزيوني، طراحي و راه اندازي بانك جامع اطلاعات آثار نمايشي تلويزيوني را جزو وظايف اصلي مجموعه تحت امر امين صديقي عنوان كرده است.
 
 متن حكم رئيس رسانه ملي به شرح زير است :
 
 جناب آقاي امين صديقي
 
 نظر به مراتب تعهد، سوابق ارزشمند فرهنگي و رسانه‌اي و شايستگي‌هاي فردي و مديريتي جنابعالي، بر پايه‌‌ي اين حكم به عنوان "رئيس مركز گسترش فيلم نامه نويسي" منصوب مي‌شويد.
 
 متوقع است افزون بر اهتمام به وظايف محول در حوزه‌ي مشاورت فرهنگي، براي تحقق مأموريت‌هاي ذيل برنامه ريزي و تلاش جدي صورت گيرد:
 
 1)احصاء اولويت‌ها و تدوين راهبردي توليد متون نمايشي تلويزيوني بر اساس اسناد بالادستي و سياست ها و راهبردهاي كلان سازمان؛
 
 2)نظارت متمركز بر مراحل مختلف تصويب، پژوهش و نگارش طرح‌هاي نمايشي تلويزيوني در حوزه هاي برنامه ساز و نيز حسن اجراي فيلم نامه‌هاي مصوب در مرحله‌ي توليد؛
 
 3)ايجاد ساز‌و‌كارهاي بايسته براي ارتقاء سطح كيفي فيلم نامه نويسي براي مجموعه‌هاي تلويزيوني و توجه هم‌زمان به عنصر جذابيت و اثر‌گذاري داستاني و نيز محتواي مبتني بر باورهاي ديني و ارزش‌هاي اخلاقي، معنوي و انقلابي؛
 
 4)اهتمام ويژه به ايجاد سازو‌كار‌هاي نوين در زمينه‌ي نگارش گروهي و كارگروهي سريال‌هاي تلويزيوني با تعداد قسمت هاي پرشمار.
 
 5)طراحي و راه اندازي بانك جامع اطلاعات آثار نمايشي تلويزيوني (با هدف گردآوري و طبقه بندي و نگه داري اطلاعات مربوط به نيروي انساني و متون نمايشي) و پورتال جامع دريافت و بررسي طرح‌ها و ايده‌ها.
 
 6)فراهم سازي زمينه‌ي جذب، دانش‌افزايي و همكاري نويسندگان جوان و دانش آموختگان رشته‌ي فيلم نامه نويسي و ادبيات نمايشي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي.
 
 7)اهتمام به حمايت از داستان نويسي و رمان نويسي در راستاي فراهم سازي منابع داستاني كيفي براي اقتباس؛
 
 در ضمن همه‌ي حوزه‌ها و مراكز برنامه‌سازي كه در گستره‌ي توليدات نمايشي تلويزيوني فعاليت مي كنند، مكلف به همكاري و هماهنگي با آن مركز در زمينه‌هاي پيش گفته هستند.
 
 در پايان از خداوند متعال براي جنابعالي در راستاي تحقق اهداف انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي)توفيقات روز افزون آرزومندم.
 
 محمد سرافراز- رئيس سازمان
 
امين صديقي دانش آموخته ي زبان وادبيات فارسي است و تأليف و ترجمه‌هايي در زمينه‌ي ادبيات دارد. وي داراي حدود 25 سال پيشينه‌ي فعاليت و مديريت فرهنگي و رسانه‌اي و دو دهه همكاري و همراهي با دكتر سرافراز در معاونت برون مرزي صدا و سيماست.
 
رياست مركز فيلم ‌و‌ سريال برون‌مرزي و مشاورت فرهنگي رئيس سازمان مسئوليت‌هاي پيشين صديقي است.
 
بر اساس حكم جديد رئيس سازمان صدا و سيما، امين صديقي افزون بر مشاورت فرهنگي، رياست مركز گسترش فيلم نامه نويسي را نيز بر عهده خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار