سنندج؛

برگزاری کارگاه "سیر تحول عکاسی مستند" در سنندج

کارگاه تخصصی عکاسی با موضوع «سیر تحول عکاسی مستند» در انجمن سینمایی جوان سنندج برگزار شد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،دراین کارگاه که با موضوع «سیر تحول عکاسی مستند» در انجمن سینمایی جوان سنندج برگزار شد، به مباحثی همچون تحول عکاسی مستند، نقطه شروع عکاسی مستند که در جهت گردآوری اسناد در مورد بناهای باستانی، جنگ‌ها و... بود اشاره شد؛ همچنین به استفاده عکاسی در خدمت مسایل اجتماعی و برای نمونه به کارهای «جاکوب رایس» و «لوییس هایت» نیز در این کارگاه اشاره شد.

پس از بررسی مجموعه عکس اداره امنیت کشاورزی که در دوره رکود اقتصادی عکاسی شده بود، به عکس های «واکر اونز» و «هانری کارتیه» «برسون رابرت» و «فرانک» نیز اشاره کرد؛ سپس به مقوله عکس رنگی اشاره و از عکاسانی که برای اولین بار در عکاسی مستند از عکس رنگی استفاده کردند نیز مواردی در این کارگاه مطرح شد.

از جمله دیگر مباحث این کارگاه، تاثیر بستر ارائه عکس بود که در القای مفهوم عکس کمک می کند و در پایان نیز به تاثیر تلویزیون بر عکاسی خبری و مستند نگاری نو نیز اشاره شد.

بر اساس این گزارش؛ مدرس این کارگاه «فرهاد مطاعی» از عکاسان جوان و خبره استان کردستان بود که در آن حدود 30 نفر از هنرجویان انجمن سینمایی جوان سنندج حضور داشتند.

گفتنی است، فرهاد مطاعی متولد سال 1367 در سنندج و دارای مدرک کارشناسی سینما، عکاس مستند گرایش قوم شناسی است که مقالاتی در زمینه نقد عکس نیز تالیف کرده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.