سایه بحران های جهانی بر سر رؤیای رنگ باخته اروپایی

در بخشی از زندگینامه بنیانگذار اتحادیه اروپا آمده است: "اروپا درگیر بحران خواهد شد."

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ژان مونه" -- پدر و بنیانگذار اتحادیه اروپا – پیش بینی کرده بود اروپا درگیر بحران می شود. 

بحران پناهجویان، خطر سقوط یورو، جنگ اوکراین و بحران های دیگری که قاره سبز را در بر گرفته است، باعث ایجاد شکافی عمیق در اتحادیه اروپا شده است. تحلیلگران هشدار داده اند سران اتحادیه اروپا می بایست اختلافات خود را کنار گذارند. چرا که اگر اختلافات باقی بمانند، اصولی که اروپای جدید بر اساس آن شکل گرفت با خطر نابودی مواجه خواهد شد.

 با این وجود، اروپای غربی و شرقی در خصوص چگونگی حل بحران مهاجرت با یکدیگر اختلاف نظر شدیدی دارند. اروپای غربی خواهان اجرای طرح توزیع آوارگان سوری میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. این طرح  با مخالفت شدید اروپای شرقی مواجه است. این موضوع حتی پیمان "شنگن" را نیز با خطر مواجه کرده است. چرا که برخی از کشورهای عضو پیمان شنگن، خواستار کنترل بیشتر مرزها در این منطقه آزاد هستند.

اروپای شمالی و جنوبی نیز در خصوص بحران بدهیِ یونان اختلاف نظر دارند. این کشور سرانجام پس از ماه ها مذاکره با سران حوزه یورو پذیرفت در ازای دریافت کمک های مالی، اصلاحات ریاضتی را اجرا کند. یونان علاوه بر بحران مالی، با بحران مهاجرت نیز مواجه است. چرا که این کشور به همراه مجارستان و ایتالیا، دروازه ورود مهاجران به اروپا به شمار می روند.

جنگ داخلی اوکراین از دیگر بحران های اتحادیه اروپا است. جنگ داخلی این کشور، به ایجاد تنش میان روسیه و اتحادیه اروپا منجر شده است. خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا موضوع دیگری است که تهدیدهای خاص خود را برای اتحادیه اروپا به همراه خواهد داشت. قرار است انگلیس تا سال 2017، موضوع ابقا و یا خروج از اتحادیه اروپا را به همه پرسی گذارد.

این بحران ها باعث شده است کشورهای اروپایی برای مهار این مشکلات به تنهایی وارد عمل شوند و با اتخاذ اقدامات یکجانبه،همبستگی و یکپارچگی اتحاد اروپا را به خطر اندازند.
 
انتهای پیام/

 



 
 
  
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار