فدراسیون در تابستان زیر بهمن مدفون شد

حمایت ملی پوشان از استعفای دسته جمعی در اسکی

بهمن های پیاپی آن هم در فصل تابستان فقط از مسئولان اسکی حال حاضر بر می آید، آن هم نه یک بار بلکه چندین بار و مداوم.

 به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بی تدبیری و پایان عمر اسکی با پایان تابستان از دستاورد های مسئولان حال حاضر اسکی است.

استعفای دسته جمعی برخی مربیان با سابقه تیم ملی اسکی به نشانه اعتراض به تصمیمات غلط رئیس فدراسیون این روزها باعث شد گرمای اسکی این بارز فصل سرد به تابستان منتقل شود و این موضوع بار ها و بارها در اسکی در حال تکرار است .

در نامه ذیل برخی ملی پوشان صاحب نام در اسکی از استعفای روز گذشته مربیان تیم ملی حمایت کرده اند و آن را به حق می دانستند.


روز های دعوا بر سر صندلی اسکی هنوز فراموش نشده است و البته بعد از آن اتفاقات حاشیه ای زیادی برای این رشته وجود داشته و ما هنوز در این مانده ام که این صندلی به اهلش وفا نکرده و رئیس فعلی در چند سال اخیر خیلی در گیر اسکی نبوده است.

به هر حال نفرات مستعفی به دلیل سابقه  که در اسکی دارند و حمایت آنها از سوی برخی ملی پوشان حرف های جالبی در این باره زده اند.

ضمن اینکه صحبت های این مربیان و دست اندرکاران مستعفی را در این باره می شنویم باید اشاره کرد که در این فدراسیون چند صباحی است که اتفاقات عجیب رخ می دهد اما این فراگیر شدن استعفا به طور قطع ضربه مهلکی بر پیکر اسکی و به نوعی یک بهمن عظیم در تابستان اسکی خواهد بود.

کلهر: طالبی در اسکی متخصص نیست

کلهر گفت: استعفای دسته جمعی به این دلیل بود که پس از آمدن طالبی به فدراسیون اسکی قصد کمک به این رشته را داشتیم و سعی کردیم اسکی در این راه ضربه نخورد و با تمام توان به وی کمک کردیم اما در این مدت متوجه شدیم که طالبی در این راه متخصص نیست و هر روز در فدراسیون اخبار متناقضی شنیده می شد و ه کس ساز خودشس را می زد.

وی ادامه داد: طالبی حتی یک اردوی خارجی برای ما در نظر نگرفت و فدراسیون جهانی اسکی نیز بودجه ای را که به ما می داد نصف کرد و طالبی از متخصص هایی استفاده می کرد که در مورد اسکی اطلاعات کافی نداشتند و ز ما اطلاعات می گرفتند.

وی افزود در آخر قرار بود به اردوی اتریش برویم و برای جوانان که در راه المپیک بودند به یکباره با لغو اردو مواجه شدند و این در حالی است که خرج ما را کمیته ملی المپیک کی دهد و ما  پس از آن فهمیدیم که آنها از ما تمکین بی چون و چرا می خواهند و قصد شان لغو اردو بوده است .

کلهر  ادامه داد: تخصص نداشتن یک مدیر در کار باعث می شود همه چیز به هم بریزد و ما حتی در حد یک اردوی ساده و یک لباس یک شکل هم مشکل داشتیم و ما در دیزین از لحاظ هوازی می توانیم اردوی خوبی داشته باشیم اما در بخش های دیگر نمی توانیم در دیزین تمرین کنیم و ایشان اجبار داشتند که این اتفاق بیافتد.

وی افزود :طالبی تخصص ندارد و ما هم به این نتیجه رسیدیم که کار کردن با وی به ما ضربه می زند و مجبور  به استعفا شدیم .

اعتراضات ورزشکاران به دلیل تخصص باید مورد توجه قرار می گرفت و البته وی کماکان کار خودش را انجام می دهد و از مسئولان می خواهیم در این باره تجدیدنظر کنند و به وضعیت اسکی رسیدگی کنند.

کلهر خاطرنشان کرد: من استارت المپیک را از 7و 8 فروردین‌ماه زدم و مسابقات انتخابی‌ام را برگزار کردم و تیمم را آماده کردم.

10تیر برنامه کاملم را تحویل فدراسیون دادم و شروع اردوی من از 16تیرماه بود ک ه به دلیل اینکه گفتند پول نداریم اردوی ما ماند برای دو هفته پیش .دو هفته پیش هم یک اردوی مختصر در دیزینگ برگزار کردیم و وقتی خواستیم برگردیم تهران گفتند که همانجا بمانید و برنگردید به دلیل اینکه هوای تهران الوده است.

وی افزود: به نظر من خیلی بد است که با انگیزه و آرزوی یک بچه بازی شود. بچه های تیم من همه زیر 17سال هستند ولی خیلی راحت اعلام می کنند که اردو کنسل شده و ما هم دیگر نتوانستیم تحمل کنیم و استعفا دادیم. بچه‌های تیم ملی بزرگسالان هم حمایتشان را از استعفای مربیان اعلام کردند و ما هم اگر کاری کردیم به دلیل نفع شخصی نبوده و به خاطر این بچه ها بوده است.

من هم می‌توانستم با برنامه ساده و غیر حرفه‌ای آقای صادقی کار کنم و حقوقم را بگیرم ولی برای اینکه اسکی صدمه نبیند این کار را کردم و کنار رفتم . تا روش کار عوض نشود به هیچ وجه برنمی‌گردم.

از 20روز پیش در جلسه ای که برگزار شد برنامه‌ها را دادند و گفتند آقای موسوی از صفر تا صد کار بچه ها را برس و من هم رایزنی کردم و توانستم رضایت‌نامه بچه‌ها را گرفتم هتل را هم رزرو کردم و وسایلی را که بچه ها نیاز داشتنند فراهم کردم اما دستور پرداخت نگرفتم. ایشان وقتی مبلغ را دیدند به یکباره گفتند که همه چیز کنسل است و حتی این را هم به بچه ها ابلاغ نکردند. این موارد تاثیر منفی روی بچه ها گذاشت و باعث شد دیگر توان ادامه کار را نداشته باشم.

وی درباره مصاحبه طالبی که گفته بود کسانی که استعفا دادند سمتی نداشتند بیان کرد: من حقوقم را از فدراسیون می‌گیرم و سرپرست امور بین‌الملل فدراسیون اسکی هستم و فکر می‌کنم که ایشان دلیل بهتر از این برای بیان کردن پیدا نکردند و اگر پیدا می‌کردند مسلما حرف دیگری را می‌زدند.

از ایشان خواهش می‌کنم که ‌لطفا با آبروی ورزش اسکی بازی نکنند. 

ساوه شمشکی: 9 ماه همکاری با طالبی بی نتیجه بود

علی داد ساوه شمشکی، سرمربی تیم ملی اسکی آلپاین، گفت: 9 ماه با طالبی کار کردیم اما نتیجه نداد و تصمیم گرفتیم  با فدراسیون قطع همکاری کنیم و 10 نفر در این باره با هم تصمیم گرفتیم که استعفا دهیم. من در مورد مربیگری باید بگویم که باید سهمیه را حفظ می کردیم و با مسابقات و اردو های بیشتر سهمیه های المپیک را تقویت کنیم اما متاسفانه در این راه رئیس فدراسیون کم کاری کرده است و سال قبل ورزشکار ما با هزینه شخصی رفت و سهمیه المپیک گرفت.

وی گفت: استعفا دادم تا ناکامی های این مدیر به نام من نوشته نشود البته وی هنوز رسما با استعفای من موافقت نکرده است اما شنیده ام که وی گفته است شما برنامه نداشته اید و برای همین اردو ها کنسل شده است.

ساوه شمشکی ادامه داد: این مسائل در مورد اینکه اسکی، فامیلی اداره می شود، از قدیم این نفرات بوده اند و ربطی به این موضوع ندارد و ناکامی ما ربطی به این مسائل ندارد اینها تهمت است شمشکی ها و دیزینی ها و در بندسری ها در اسکی ریشه دارد و کسی نمی تواند در این باره به ما تهمت بزند .

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان برای این معضل فکری کنند و هر چه اعتبار در اسکی وجود دارد در حال نابودی است و پس از این سه نفر دیگر هم در حال استعفا هستند و این به اسکی ضربه می زند.


موسوی: بی ثباتی مدیریتی باعث شد مسابقات لغو شود

حسین موسوی، مسئول امور بین الملل فدراسیون اسکی، گفت: ما تا سال‌های گذشته به کشور‌های دیگر می‌رفتیم تا سهمیه بگیریم، ولی حالا 12 یا 13کشور صاحب سبک اسکی به ایران می‌آیند و مسابقه برگزار می‌کنند، اما متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی و عدم ثبات مدیریتی مسابقاتی را که به زور تصاحب کرده بودیم کنسل کردند.

وی افزود: آقای طالبی مدیر خوبی هستند، ولی رشته اسکی یک رشته تخصصی است و باید حداقل 5یا 10درصد از زیرشاخه‌هایش را بشناسیم و اگر هم نمی‌شناسید از افرادی که خبره این کار هستند مشورت بگیرید و آن را اعمال کنید و اینطور نباشد که فقط مشورت بگیرید و اعمال نکنید.

موسوی، ادامه داد: من شنیده‌ام که آقای طالبی گفتند ما به دلیل این که بچه اردو نرفتند استعفا دادیم اما خود طالبی بهتر می دانند که در ورزش اسکی در سال باید حداقل 9یا 10ماه در یخچال‌های طبیعی اردو برگزار شود.

اما تنها اردویی که ما داشتیم اردوی 20 روزه ای است که همه ساله در اتریش برگزار می شود. از 20روز پیش در جلسه ای که برگزار شد، برنامه‌ها را دادند و گفتند از صفر تا صد به کار بچه ها برس و من هم رایزنی کردم و توانستم رضایت‌نامه بچه‌ها را گرفتم هتل را هم رزرو کردم و وسایلی را که بچه ها نیاز داشتنند فراهم کردم اما دستور پرداخت نگرفتم. ایشان وقتی مبلغ را دیدند به یک باره گفتند که همه چیز کنسل است و حتی این را هم به بچه ها ابلاغ نکردند. این موارد تاثیر منفی روی بچه ها گذاشت و باعث شد دیگر توان ادامه کار را نداشته باشم.

وی درباره مصاحبه طالبی که گفته بود کسانی که استعفا دادند سمتی نداشتند بیان کرد: من حقوقم را از فدراسیون می‌گیرم و سرپرست امور بین‌الملل فدراسیون اسکی هستم و فکر می‌کنم که وی دلیل بهتر از این برای بیان کردن پیدا نکردند و اگر پیدا می‌کردند مسلما حرف دیگری را می‌زدند. از وی خواهش می‌کنم که با آبروی ورزش اسکی بازی نکنند.

انتهای پیام/





 

 

 

 

برچسب ها: اسکی ، بهمن ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار