اردبیل؛

راندمان تولید در بخش کشاورزی کشور 40درصد است

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: وضعیت کشاورزی کشور نشان می دهد که راندمان تولید در بخش کشاورزی تنها 40 درصد است که این میزان در سطح بسیار پایینی قرار دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  محمد یوسفی فرد افزود: تنها راه برون رفت از مشکل کم آبی افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای و حل این معضل به صورت تخصصی و کارآمد است.

وی گفت: تولید محصولات گلخانه ای شالوده و اساس فعالیت های بخش کشاورزی را تشکیل می دهد و مسوولان می بایست به گونه ای برنامه ریزی کنند که تمامی محصولاتی که امکان تولید آن وجود دارد در محیط و بستر گلخانه ای کشت و پرورش یابد.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک های کشاورزی کشور افزود: در کشور باید به سمتی برویم که از کشت و آبیاری هر گونه محصول قابل استحصال در محیط گلخانه، در محیط باز و آبیاری به روش غرقابی که موجبات اتلاف آب کشاورزی را فراهم می آورد، خوداری شود.

یوسفی فرد با اشاره به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در توسعه شهرک های کشاورزی در استانها افزود : آماده سازی زیر ساخت های کشاورزی ، اداره امور شرکت ها و نظارت بر امور اجرایی شهرک های گلخانه ای از ضروریات ایجاد مدیریت منسجم و کارآمد تحت عنوان « مدیریت شرکت شهرک های گلخانه ای » در استان ها می باشد.

به گفته وی ، در حال حاضر در کشور بالغ بر 560 مجتمع بطور پراکنده فعال هستند که از این تعداد 350 مجتمع دامی ، 90 مجتمع شیلاتی و بقیه تولید محصولات گلخانه ای کشاورزی را شامل می شود.

وی گفت : در حال حاضر تنها 20 درصد از این مجتمع ها به بهره برداری رسیده اند و 80 درصد بقیه پروسه تکمیل و رفع نواقص را پشت سر می گذارند.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
خوشخیال
۲۱:۳۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
15% هست عزیز