مرکل: اروپا باید مسئولیت خود را در مدیریت بحران آوارگان بپذیرد

صدر اعظم آلمان اعلام کرد این کشور به تنهايي نمي تواند بحران آوارگان به اروپا را حل کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد اروپا باید مسئولیت خود را در مدیریت بحران آوارگان بپذیرد و آلمان نمی تواند به تنهایی مهاجرانی را که با اهداف اقتصادی به اروپا آمده اند،‌ بپذیرد.

مرکل در سخنانی در نشست سازمان های کارگری گفت: آلمان امیدوار است بتواند کمک کند؛ اما این موضوع فقط چالشی برای آلمان نیست، بلکه چالشی برای تمام اروپا است. اروپا باید در این خصوص اقدام کند و مسئولیت خود را بپذیرد. آلمان نمی تواند به تنهایی این مسئولیت را حل کند. 
صدر اعظم آلمان لحنی محتاطانه تر از سخنان پیشین خود اتخاذ کرد. وی در سخنان قبلی خود اعلام کرده بود کشورش نمی تواند مهاجرانی بپذیرد که به دلایلی غیر از جنگ و شنکنجه از کشور خود فرار کرده اند.

مرکل تصریح کرد :"ما کشور بزرگی هستیم. ما کشوری قوی هستیم. اما اینکه قادر باشیم تمام مشکلات جدی جهان را به تنهایی حل وفصل کنیم ، واقع بینانه نخواهد بود. ما به کسانی که نیاز به سرپناه دارند کمک می کنیم، اما باید به آنها که برای دلایل دیگر، یعنی دلایل اقتصادی آمده اند، باید بگویم که در آلمان نمی مانند."

این سخنان مرکل در حالی بیان می شود که تنش ها در مورد اوضاع آوارگان بین مجارستان و دیگر همسایگانش به ویژه کرواسی شدت گرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار