50 برابر برج میلاد بتن و 25 برابر برج ایفل میل گرد در خط 3 مترو به کار رفته است

هم زمان با تکمیل بخش شمالی خط 3 متروی تهران، این پروژه بزرگ شهری که از نظر عظمت، از ابعاد و جایگاه ملی برخوردار است، طی مراسم ویژه ای صبح روز سه شنبه رسماً افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توصیف پروژه خط 3 متروی پایتخت به «اَبَر پروژه» گفت: هم زمان با تکمیل بخش شمالی خط 3 متروی تهران، این پروژه بزرگ شهری که از نظر عظمت، از ابعاد و جایگاه ملی برخوردار است، طی مراسم ویژه ای صبح روز سه شنبه رسماً افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو به طول 18 کیلومتر، این خط سراسری که منتهی الیه جنوب غرب تهران را به منتهی الیه شمال شرق تهران متصل می کند، به طول مجموعاً 37 کیلومتر آغاز به کار می کند.

وی با اعلام این که با افتتاح خط 3 مترو، سالانه 225 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می شود، تأکید کرد: اگر قیمت تمام شده هر لیتر بنزین را تنها دو هزار تومان در نظر بگیریم، با بهره برداری از این خط سالیانه 450 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

50 برابر برج میلاد بتن و 25 برابر برج ایفل میل گرد در خط 3 مترو به کار رفته است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که برای احداث خط 3 مترو، دو میلیون متر مکعب بتن که معادل 50 برابر بتن سازه برج میلاد است به کار رفته، اظهار کرد: علاوه بر این، برای ساخت این خط 250 هزار تن میل گرد که معادل 25 برابر میل گرد سازه برج ایفل است به کار رفته است.

تشکری هاشمی با بیان این که با اتمام تمام ایستگاه های خط 3 مترو، سهم جا به جایی این خط در مجموع به یک میلیون جا به جایی در روز افزایش می یابد، افزود: این خط در ایستگاه شهید بهشتی با خط یک، در ایستگاه میدان حضرت ولی عصر(عج) با خط 6، در ایستگاه چهار راه حضرت ولی عصر (عج) با خط 4 و در ایستگاه مولوی با خط 7 مترو، تقاطع و تبادل مسافر دارد.

وی با تاکید بر این که با افتتاح کامل خط 3 مترو، روزانه بالغ بر 400 هزار ساعت در وقت شهروندانی که از این خط استفاده می‌کنند صرفه‌جویی می‌شود، اضافه کرد: با بهره‌برداری از این خط، زمان سفر از بزرگراه آزادگان در جنوب غرب تهران تا لواسانات در شمال شرق تهران به نصف میزان موجود کاهش پیدا می‌کند.

خط 3 مترو 100 درصد با دانش مهندسان و توان کارگران ایرانی ساخته شد است

معاون شهردار تهران با اشاره به این که مجموع زیربنای ایستگاه‌های خط 3 مترو، بالغ بر 300 هزار متر مربع است، اظهار کرد: برای احداث این خط، 6 میلیون مترمکعب خاک‌ برداری شده و رکوردهای کم ‌نظیری در زمینه پروژه‌های اجرایی و عملیات عمرانی در صنعت مترو شکسته شده است.

تشکری هاشمی با بیان این که شاید اصلی‌ترین ویژگی خط 3 مترو، ساخت آن در شرایطی بود که کشورمان تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های استعماری و استکباری قرار داشت، تصریح کرد: اتمام این خط در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه بین‌المللی، تبلور و تجلی مدیریت جهادی است.

وی با تأکید بر این که احداث خط 3 مترو، سخت‌ترین پروژه‌ای است که در متروی پایتخت اجرا شده، اضافه کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این خط، ساخت آن به صورت صد در صد با استفاده از دانش مهندسان و توان کارگران ایران بود.

گفتنی است آیین افتتاح بخش شمالی خط 3 متروی پایتخت و راه‌اندازی کامل این خط سراسری در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، طی مراسم ویژه‌ای صبح روز سه‌ شنبه 31 شهریور در محل ایستگاه متروی قائم واقع در شمال شرق تهران، برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار