هشدار سازمان ملل درخصوص وخامت اوضاع سودان جنوبی

سازمان ملل در گزارشی درخصوص شرایط بحرانی سودان جنوبی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از فرانس24، سازمان ملل درخصوص وخامت اوضاع در سودان جنوبی به دلیل ادامه جنگ داخلی این کشور، هشدار داد. هزاران سودانی از سه هفته پیش که پیمان آتش‌بس امضا شد، ایالت جنگ‌زده "یونیتی" را برای فرار از جنگ ترک کرده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند با رفتن به روستای "نیال" از منطقه جنگی فاصله بگیرند.

طبق آخرین گزارش «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل»، از اواسط اوت (اواخر مرداد)، روزانه 10 قایق حامل 60 تا 70 نفر وارد روستای "نیال" می‌شوند. طی دو هفته گذشته، با ورود 18 هزار پناهنده به "نیال"، تعداد ساکنان این روستا به 78 هزار نفر رسیده است. سازمان ملل همچنین شرایط امنیتی "جوبا،" پایتخت سودان جنوبی، را وخیم اعلام کرد. پس از کشته شدن یک امدادگر در دهم سپتامبر (19 شهریور)، تعداد قربانیان این جنگ به 34 نفر رسید.

حدود 1.64 میلیون نفر در داخل سودان جنوبی از ترس جنگ مدام در حال فرار هستند. همچنین 628 هزار نفر به عنوان پناهجو به کشورهای همسایه پناه برده‌اند. این در حالیست که 4.6 میلیون نفر نیز هم‌اکنون نیازمند مواد غذایی هستند.

جنگ داخلی سودان از دسامبر 2013 (آذر 92) آغاز شده و تاکنون 8 پیمان آتش‌بس میان نیروهای دولتی و شورشیان امضا شده است. این درحالیست که طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس 29 اوت(7 شهریور) متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار