تکذیب آلودگی دریاچه خلیج فارس /برج‌های منطقه 22 تأثیری بر تغییرات آب وهوا ندارند

شهردار منطقه 22 با اشاره موضوع آلودگی دریاچه خلیج فارس و انتقال این آلودگی‌ها به اطراف گفت: این دریاچه هیچگونه آلودگی ندارد و من آن را تکذیب می کنم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  قاسم مولایی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ستاد مدیریت بحران منطقه 22 برگزار شد با اشاره به برنامه های شهرداری تهران در خصوص هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نمایشگاهی با عنوان آبی ترین وصال در دو بخش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بخش اول نمایشگاه آبی ترین وصال از 31 شهریور ماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه دارد، افزود: در این بخش به معرفی دشمنی‌ها، جنایت‌های صدام و حامیان صدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به برپایی بخش دوم نمایشگاه آبی ترین وصال اضافه کرد: بخش دوم از هشتم مهرماه آغاز و در آن جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی سپاه به نمایش شهروندان گذاشته می شود.

مولایی با تاکید بر اینکه بخش اول نمایشگاه با همکاری سپاه تهران، بسیج عمار منطقه 22 و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، یادآور شد: در بخش اول این نمایشگاه از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده شده و بازدیدکنندگان با موضوعاتی همچون فرقه‌های ضاله وجنایت‌های آمریکا و اسرائیل علیه نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌شوند و در بخش دوم نیز تجهیزات جدید نیروی دریایی از جمله قایق‌های تندرو و موشک‌های کرم ابریشم به نمایش عموم گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه آبی ترین وصال در فضایی بالغی بر 30 هزار هکتار برگزار می شود، تاکید کرد: هدف از با برپایی این نمایشگاه نمایش قدرت نیروی دریایی برای حفظ و صیانت از ایران است.
شهردار منطقه 22 با بیان اینکه شانزدهم مهرماه روز نیروی دریایی است، تصریح کرد: در این روز برنامه‌های ویژه‌ای جهت معرفی توانایی‌ها و دستاوردهای نیروی دریایی اجرا خواهیم کرد و همچنین به مناسبت عید قربان و غدیر نیز برنامه هایی را در این نمایشگاه در قالب یک بسته برای شهروندان برگزار و این برنامه‌ها همزمان با اذان مغرب آغاز و تا حدود ساعت 10 شب به طول می‌انجامد.

مولایی با تاکید بر اینکه تمامی جوانب محیط‌زیستی برای اجرای برنامه های نیروهای دریایی در دریاچه شهدای خلیج فارس در نظر گرفته شده است، افزود: با برگزاری این برنامه هیچگونه لطمه ای از نظر محیط زیستی به دریاچه وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه برای جابه جایی شهروندان به دریاچه خلیج فارس با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی‌هایی انجام شده است، گفت: برای بازگشت شهروندان به میادین اصلی و مرکز شهر تسهیلاتی در نظر گرفته شده و آنها با مشکلی برخورد نخواهند کرد.

شهردار منطقه 22 در ادامه با اشاره به روند ساخت و ساز در این منطقه تاکید کرد: منطقه 22 منطقه ای نوپایی است و تنها 15 سال از عمر آن سپری می‌شود به همین منظور تمام ساخت و سازها در این منطقه براساس طرح تفصیلی ضوابط و قوانین انجام می شود.

مولایی ادامه داد: برج‌هایی که در منطقه 22 ساخته شده در بحث آب و هوایی هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند و اظهار و نظرهایی که در این مورد می‌شود به کلی نادرست است.

وی درخصوص موضوع آلودگی دریاچه و انتقال این آلودگی‌ها به اطراف نیز افزود: موضوع نشت آب را تکذیب می کنم چراکه هیچ گونه آلودگی نه در دریاچه وجود دارد و نه به اطراف منتقل می‌شود.

شهردار منطقه 22 با اشاره به پروژه‌های عادی این منطقه نیز تاکید کرد: حدود 100 پروژه در منطقه 22 آماده شده که برخی از آنها نیز به بهره‌برداری رسیده است و همچنین فاز دوم دریاچه با مساحتی بالغ بر 57 هکتار نیز همزمان با هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد و تنها ضلع جنوبی دریاچه باقی مانده که امیدواریم این فاز از دریاچه هم به زودی به بهره‌برداری برسد.

مولایی علت توقف فاز جنوبی را عبور بزرگراه شهید حکیم و استقرار کارگاه‌های این پروژه در ضلع جنوبی دریاچه خواند و تصریح کرد: با تکمیل پروژه بزرگراه شهید حکیم و جمع شدن کارگاه‌ها ضلع جنوبی دریاچه نیز به زودی تکمیل خواهد شد و تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس نیز که توسط معاونت فنی و عمرانی انجام می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد فضاهای آموزشی در منطقه 22 یادآور شد: زمین لازم برای ایجاد فضای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد؛ اما ساخت مدرسه برعهده شهرداری نیست.

شهردار منطقه 22 اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش برای زمین، درخواستی انجام دهد زمین در اختیار آنها قرار می‌گیرد؛ به طوری که در حال حاضر نیز 5 قطعه زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته اما برای ساخت و ساز آن هنوز اقدامی صورت نگرفته است در حالی که شهرداری منطقه 22 آمادگی واگذاری زمین‌های آموزشی برای ساخت مدارس برابر با ضوابط را دارد.

مولایی در تسریع تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و ادعای برخی مالکان مبنی بر داشتن مجوز تاکید کرد: قدمت این ساخت و سازها مربوط به سال های گذشته بر می گردد چراکه در آن زمان این مناطق جزو حریم منطقه 5 بوده اما اگر فردی ادعایی مبنی بر داشتن مجوز ساخت و ساز داشته باشد، در کمیسیون ماده 100 این ادعا بررسی می‌شود و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، تخریب انجام نمی‌شود. 

وی ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 20 مورد رستوران و... در منطقه 22 تخریب شده است،گفت: علاوه بر شهرداری، منابع طبیعی، امور آب و... نیز در بحث حریم دخیل هستند.
شهردار منطقه 22 درخصوص میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه تصریح کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری زیادی را در این منطقه انجام داده و فضاهای اداری، تجاری و فرهنگی در منطقه 22 توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

مولایی در پایان با اشاره به مجموعه هزار و یک‌شب در منطقه 22، افزود: این مجموعه به صورت مشارکتی توسط شهرداری تهران در حال انجام است و فاز یک پروژه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار