والدین باید از فرهنگ جامعه خود آگاه باشند

زمانی که والدین از فرهنگ اجتماع خود آگاهی دارند فرزندان خود را می‌توانند بهتر راهنمایی کنند.

ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: والدین باید اقتدار داشته باشند و نباید با فرزند خود در یک سطح باشند. می‌توانند با توجه به نقش نظارتی فرد با فرزندان خود هم دارای یک رابطه صمیمانه باشند والدین باید با دقت به خواسته‌ها و حرف‌های فرزندان خود گوش کنند و دردها و نیازهای آن‌ها راجدی بگیرند.

وی عنوان کرد: در سن کودکی فرزند باید همه اتفاقاتی را که برای او رخ می‌دهد را بازگر کند اما در دوره بلوغ چون فرد خواهان یک هویت مستقل است دوست ندارد که مسایل را به صورت خیلی جزئی بیان کند که این یک حالت کاملا طبیعی است والدین نباید وسایل فرزندان خود را مورد جست‌وجو قرار دهند مگر اینکه حس کنند که فرزندانشان از مواد مخدر استفاده می‌کنند والدین باید فرصت خلوت به نوجوانان خود بدهند نقش نظارتی والدین در دوره جوانی نباید دائمی باشد باید والدین با فرزندان خود به صورت دوستانه گفت‌وگو کنند.

وی افزود: پنهان کاری فرزندان از والدین خود در هر دوره ؟ وجود داشته که نشانه و عدم صمیمیت آن خانواده با یکدیگر است وجود صمیمیت و راحتی در خانواده حس عدم اعتماد و صمیمیت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد .در خانواده‌هایی که نیازهای فرزند در آن برآورده نمی‌شود و در خانواده حس خشونت وجود دارد و والدین فرد مستبر هستند به چند دسته تقسیم می‌شوند: والدین مقدر، بچه سالار، مستبر.

وی در ادامه عنوان کرد: والدین باید در جامعه حضور فعال داشته باشند و از تکنولوژی‌های روز و اتفاقات جدید با خبر باشند و در اجتماع از جریانات اجتماعی آگاه باشند و فرهنگ و نوع جامعه خود را درست بشناسند و اهل تعامل با دیگران باشند با بتوانند فرزندان خود را درست راهنمایی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.