مشهد؛

1000 معتاد کارتن‌خواب از ابتدای امسال در مشهد جمع‌آوری‌ شده‌اند

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان رضوی:در طرح جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب حدود 200 معتاد جمع‌آوری شدند که به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار نفر از این افراد جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماشاءالله صادقی شامگاه دوشنبه در حاشیه اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در منطقه اسماعیل‌آباد شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال طرح‌های مختلفی در ارتباط با جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب و پرخطر انجام‌شده و این طرح تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: در این طرح دادسرای انقلاب، قاضی مستقر، بسیج مستضعفین، نیروی انتظامی، یگان امداد مشهد و پلیس مواد مخدر حضور دارند و در طرح جمع‌آوری امروز حدود 170 معتاد مرد و 30 معتاد زن جمع‌آوری شدند که به‌طور کلی از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار نفر از این افراد دستگیر شده‌اند.

صادقی بیان کرد: بنابر دستور مقام قضایی این افراد غربال‌گری شده و به مدت یک تا سه ماه تحت درمان قرار می‌گیرند، همچنین معمولاً این افراد از طریق جمع‌آوری ضایعات و یا سرقت‌های خرد مواد خود را تهیه می‌کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد به مراکز ترک اعتیاد دولتی اعزام می‌شوند و بعد از حمام، لباس نو به آنها داده می‌شود و در مدت سه ماه برای هر کدام بیش از 1.5 میلیون تومان هزینه می‌شود اما اگر افرادی بعد از سه دوره حضور در این کمپ‌ها بهبود نیافته و خانواده مشخصی نداشته باشند با دستور مقام قضایی تحت مراقبت‌های بعد از خروج قرار می‌گیرند.

صادقی خاطرنشان کرد: هدف ما از این طرح‌ها بازگشت این افراد به زندگی است و برای هر یک از افرادی که اعتیاد خود را ترک کنند تسهیلات در نظر می‌گیریم و حتی این آمادگی وجود دارد تا در کارگاه‌هایی مشغول به کار شوند همچنین در حال حاضر 200 نفر از معتادان بهبودیافته در کارگاه‌های ما مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.