مدیرعامل پالایشگاه شازند:

بزرگترین پالایشگاه نفت در تولید بنزین رکورد می‌زند

مدیرعامل پالایشگاه شازند اراک از تولید 17 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این پالایشگاه افزایش یابد.

بزرگترین پالایشگاه نفت در تولید بنزین رکورد می‌زندعلی شیرازی‌زاده مدیرعامل پالایشگاه شازند اراک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص محصولات تولیدی این پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه امام خمینی شازند در حال حاضر یکی از پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور است که با تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 بزرگترین تولیدکننده بنزین کشور است.

وی تصریح کرد: همچنین این پالایشگاه روزانه 12 میلیون لیتر نفت و گاز یورو 4 نیز که مطابق با استانداردهای جهانی است تولید می‌کند.

شیرازی‌زاده افزود: از نظر تولید بنزین در کشور این پالایشگاه 25 درصد بنزین داخل را تأمین می‌کند در حال حاضر با توجه به فصل سفرهای تابستانی با تلاش همکاران توانستیم ظرفیت پالایشگاه را از مرز 17 میلیون لیتر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: کلیه فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه را بنزین سوپر، بنزین معمولی (یورو 4)، نفت و گاز، گاز مایع، پروپیلن و گوگرد و نفت کوره را شامل می‌شود.

شیرازی‌زاده تأکید کرد: با توجهب ه تکنولوژی جدید که در این پالایشگاه نصب شده کلیه بنزین تولیدی این پالایشگاه مطابق با استانداردهای یورو 4 است و میزان گوگرد آن کمتر از 50PPM و بنزن بنزین آن کمتر از یک درصد حجمی است که این بنزین تولیدی پاک‌ترین بنزین در کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: محصول تولیدی علاوه بر استان مرکزی به البرز و تهران ارسال می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه شازند اراک ادامه داد: در چند ماه گذشته نخستین تعمیرات اساسی واحدهای جدید را انجام دادیم با توجه به گستردگی واحدها طبیعتا در ایام تعمیرات میزان تولید کاهش می‌یابد.

شیرازی‌زاده خاطرنشان کرد: تا پایان امسال تعمیرات اساسی در این پالایشگاه صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به این که تعمیرات اساسی در این پالایشگاه صورت گرفت این زمینه را فراهم کرد که پالایشگاه می‌تواند بالاتر از ظرفیت اسمی خود تولید را افزایش دهد.

وی در پایان گفت: میزان تولید بر اساس برنامه و نیاز کشور انجام می‌شود با توجه به نیاز، تغییرات اساسی در برنامه تولید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار