زاهدان؛

لزوم مناسب‌سازی شعب بانک‌ها برای رفاه معلولان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر یک از بانک‎ها موظف هستند حداقل یک شعبه در هر منطقه از زاهدان را برای استفاده معلولان مناسب‌سازی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، باقر کرد در جلسه بررسی وضعیت مناسب‌سازی بناها و ساختمان بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری استان اظهار کرد: براساس قانون حمایت از جامعه معلولان همه وزارتخانه‎ها، سازمان‎ها، موسسات و شرکت‎های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که معلولان به مانند سایر افراد بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند.

وی تأکید کرد: شهرداری موظف است شیوه‌نامه و دستورالعمل علمی را در راستای مناسب‌سازی بانک‎ها و موسسات مالی تدوین کند و بانک‎ها و موسسات موظف به اجرای آن هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین شهرداری موظف است از صدور پروانه پایان کار برای اماکن عمومی که قواعد مناسب‌سازی بناها را رعایت نکرده‎اند خودداری کند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تقسیم‎بندی شهر زاهدان به پنج منطقه، هر یک از بانک‎ها موظف هستند حداقل یک شعبه در هر منطقه را برای استفاده معلولان مناسب‌سازی کنند.

وی گفت: علاوه بر 5 منطقه با توجه به مرکزیت زاهدان هر بانک یک شعبه را در مرکز اقتصادی شهر باید مناسب‌سازی کند.

کرد افزود: در راستای تسهیل خدمات برای معلولان و جانبازان لیست بانک‎هایی که مناسب‌سازی شده‎‏اند به صورت کاتالوگ توسط بهزیستی تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه دو کارگروه به مسئولیت معاونت امور عمرانی استانداری و دبیری سازمان بهزیستی برای نظارت بر اجرای مصوبات و دستورالعمل‎ها در مقوله مناسب‌سازی تشکیل شد.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.