تفاهم‌نامه ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در ایران امضا شد

سازمان غذا و دارو و شرکت نووو نوردیسک تفاهم نامه ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو در ایران با هدف تولید داروی بیماران دیابتی با تکنولوژی بالا را امضا کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌دا؛ صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و مدیر منطقه ای  شرکت دانمارکی نوو نوردیسک و  دکتر دیناورند رئیس سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه‌ای جهت ساخت کارخانه بزرگ تولید دارو امضا شد.

بر اساس تفاهم نامه ساخت این کارخانه که با هدف تولید داروهای بیماران دیابتی با تکنولوژی بالا منعقد شده است قرار  است تا پایان سال جاری کار اجرایی احداث ساختمان آن آغاز شود. پیش‌بینی شده است که روند اجرایی ساخت این کارخانه 5 سال به طول بیانجامد.

براساس این تفاهم‌نامه قرار است اکثریت نیروی انسانی این کارخانه را جوانان ایرانی تشکیل دهند که براساس پیش‌بینی شرک امکان اشتغال زایی مستقیم 160 نفر فراهم است..

شرکت نوو نوردیسک در سال 1385 دفتر خود در ایران را احداث کرد و تنها شرکت دارویی بین‌المللی است که نزدیک به 10 سال در ایران دفتر رسمی و مستقل دارد.

مراسم امضای تفاهم نامه امروز در وزارت بهداشت با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، دکتر دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، اوله مدیر منطقه‌ای شرکت نوو نوردیسک و سفرای دو کشور ایران و دانمارک و معاون وزیر اقتصاد و معاون سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.