همدان؛

بررسی معضلات شهری همدان در اجلاس اوراسیا

عضو شورای شهر همدان از بررسی معضلات شهری همدان در اجلاس اوراسیا خبر داد.

معضلات شهری همدان در اجلاس اوراسیا بررسی میشود
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازهمدان؛ حمیدرضا طبی مسرور در حاشیه بازدید از دبیرخانه هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا گفت: این اجلاس برای شهر همدان اهمیت بالایی دارد زیرا کارشناسان و اساتیدی از کشورهای چین، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوریه و روسیه و دانشجویان رشته‌های معماری و شهرسازی در این اجلاس حضور دارند.

وی با تأکید به بهره‌برداری شهرداری از نظر اساتید برجسته در زمینه احیا و مرمت بافت قدیمی همدان تصریح کرد: افراد حاضر در این همایش از بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی همدان بازدید کرده و درباره احیا آنها اظهارنظر می‎کنند.


طبی مسرور تصریح کرد: گروه‌هایی که وارد شهر همدان شده‌اند از بافت‌های تاریخی و محلات قدیمی همدان بازدید کرده و سپس درباره احیا و مرمت آنها بحث و تبادل‌نظر می‌کنند که شهرداری می‌تواند بهترین بهره‌برداری را از آنها داشته باشد.

وی با اشاره به استفاده از نظرات اساتید چینی به لحاظ وجود بزرگ‌ترین پیاده‌رو در شانگهای چین در راستای پیاده‌روسازی خیابان‌های همدان اظهار امیدواری کرد شهرداری همدان از تجربیات و دانش افراد حاضر در اجلاس در راستای بهبود وضعیت شهری همدان استفاده کنند. عضو شورای شهر همدان بیان کرد: موضوعاتی همچون پیاده راه‌سازی خیابان بوعلی، حاشیه‌نشینی، ساماندهی میدان امام(ره) و 6 خیابان اصلی و احیا و مرمت بافت‌های تاریخی شهر در این اجلاس مطرح شده و راهکارهایی برای آن ارائه می‌شود.

عضو شورای شهر همدان با توجه به اینکه بخشی از بافت تاریخی همدان در سال‌های اخیر از بین رفته است بیان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل انجام نشدن اقدامات کارشناسی در زمینه بافت تاریخی، بخشی از این بافت از بین رفته و برای احیا آن باید از نظرات این کارشناسان استفاده شود.


طبی مسرور بیان داشت: با توجه به اینکه مدت زمان این همایش برای رسیدن به نتایج مطلوب کوتاه است، مدیران شهرداری باید ارتباط خود با اساتید و کارشناسان داشته باشند تا بتوان از راهکارهای آنها به صورت مستمر استفاده کرد.


هشتمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در حوزه اوراسیا از 28 شهریور در همدان آغاز شده و تا هشتم مهر ماه امسال ادامه دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.