نظارت 1800 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی گفت: 895 اکیپ ثابت و 907 اکیپ سیار در روز عید قربان به هموطنان عزیز برای عرضه و کشتار دام خدمت‌رسانی می‌کنند.

دکتر عباس عباسی، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جایگاه‌هایی در سطح کشور برای عرضه و کشتار دام مطابق نیاز هموطنان عزیز تعیین شده است.

دکتر عباسی در ادامه افزود: طبق برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام در روز عید قربان، اکیپ‌های ثابت و سیار پیش‌بینی شده است، با توجه به نیاز هموطنان و تجربه سال‌های گذشته تعداد اکیپ‌های ثابت را در سال 94 ، 895 و اکیپ‌های سیار را 907 عدد پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین در روز عید قربان تعداد 1079 دامپزشک، 1654 بازرس بهداشتی گوشت و 533 ناظر شرعی، بازرسی دام زنده و لاشه دام‌های ذبح شده را مورد بررسی و نظات قرار می‌دهند.

دکتر عباس عباسی مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در پایان افزود: برای پاسخگویی به حجم زیاد تقاضای هموطنان برای قربانی کردن دام، از ساعت 7 صبح روز عید قربان تا ساعت 13 همان روز جایگاه‌های عرضه و کشتار دام علاوه بر کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی آماده ارائه خدمت هستند. همچنین در استان تهران با توجه به اینکه 12 کشتارگاه صنعتی داریم برای روز عید قربان تعداد این جایگاه‌ها را به 72 مرکز افزایش داده‌ایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار