با حضور نهاوندیان؛

فیروزآبادی حکم دبیر شورای عال فضای مجازی را گرفت

طی حکمی ابوالحسن فیروز آبادی امروز به عنوان " دبیر شورای عالی فضای مجازی" منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعدازظهر امرو مراسم تودیع و معارفه دبیران قبلی و فعلی شورای عالی فضای مجازی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد

در مراسم معارفه فیروزآبادی،  علوی وزیر اطلاعات، ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و واعظی وزیر ارتباطات نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس حضور داشتند. 
 
پیش از این محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی بود که اکنون با آغاز دوره دوم فعالیت شورا، فیروزآبادی به‌عنوان دبیر جدید به همراه اعضای جدید شورا که به‌تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین شده‌اند، عهده‌دار مسئولیت دبیری این شورا خواهد بود. 
 


فیروزآبادی حکم دبیر شورای عال فضای مجازی را گرفت

در این مراسم ابوالحسن فیروزآبادی طی سخنانی عنوان کرد:  اقتصاد مبنی بر توسعه و رقابت هست و رقابت ها مبنی بر تکنولوژی ها هستند ، دوره تاریکی باید تغییر کند و فضایی ایجاد کنیم که برآمده از تکنولوژی باشد.

وی گفت: با توجه به مشکلات در دولت نهم و دهم که رشد اقتصادی منفی داشتیم اما اکنون به رشد 8 درصدی رسیدیم که باز هم کم است لذا راه حل آن افزایش بهره وری است که با فناوری اطلاعات افزایش می یابد و این یک التزام اقتصادی است.

فیروز آبادی اظهار کرد: بحث خدمات ict در ایران زیر 50 درصد است و در کشورهای دیگر بیش از 70 درصد است و با سرمایه گذاری صنعت توسعه داده می شود و بازار اشتغال فرصت جدیدی برای جوانان ایجاد می کند و جوانان توسعه دهندگان خدمات ict کشور هستند.

وی خاطر نشان کرد: این تکنولوژی تمام حوزه ها  علی الخصوص دو حوزه مهم تغییر ادراکی در انسان و تغییر ارتباطی بین انسان ها در فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروزه ارتباطات انسان ها در فضای مجازی یک اتصال بوده و با گسترش این فضا روز به روز ارتباطات انسانی کاهش یافته و جای خود را به اتصالات می دهد. 

وی در پایان عنوان کرد: ما امروز جمع شدیم با آغاز دوره ‌ی تازه فضای مجازی که دغدغه های مقام معظم رهبری در این فضا  بوده و ده بند ابلاغی از سوی ایشان برای شورای عالی فضای مجازی را حل کنیم و این برای بنده یک فرصت است .


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار