پراکندگی پناهجویان در کشورهای اروپایی+ نمودار

اتحادیه اروپا، آماری را از تعداد پناهجویان در کشورهای مختلف منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، "یورو استات،" مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد با هجوم تعداد زیادی مهاجر به اروپا، اتحادیه اروپا برای مدیریت این بحران با مشکل روبه‌رو شده است. کشورهای عضو این اتحادیه در این خصوص نشست‌هایی را برگزار کرده‌اند؛ اما این بحران همچنان در حال گسترش است. براساس این آمارها می‌توان به دو سوال پاسخ داد.

 اول: کدام کشورها با هجوم تعداد بیشتری از مهاجران رو‌به‌‌‌‌‌رو بوده‌اند؟

در میان کشورهای اروپایی، آلمان همچنان پرطرفدارترین کشور برای پناهندگی به حساب می‌‌‌آید. تا اواخر اوت، 222 هزار نفر درخواست پناهندگی خود را به این کشور ارائه داده‌اند. پس از آلمان، مجارستان دومین کشوریست که با هجوم پناهجویان روبه‌رو بوده است. مهاجران با گذر از یونان و بالکان غربی خود را به این کشور می‌رسانند. تا پایان ژوئیه، 96350 درخواست پناهندگی در این کشور به ثبت رسیده است. علیرغم اینکه آلمان در سال 2015، بیشترین تعداد درخواست‌ها را دریافت کرده، تعداد مهاجران مجارستان نسبت به جمعیتش بیشتر از آلمان بوده است.

سال 2015، در مجارستان به ازای هر 100 هزار نفر از جمعیت این کشور، 665 مهاجر درخواست پناهندگی کرده‌اند. این عدد به ازای همین جمعیت در آلمان 190 و در انگلیس 23 بوده است.

تعداد پناهجویان درکشورهای مقصد و مبدأ+نمودار

دوم: بیشترین تعداد مهاجران از کدام کشورها می‌آیند؟

بحران سوریه همچنان اصلی‌ترین دلیل مهاجرت به اروپا است؛ اما درگیری‌های افغانستان، مشکلات "اریتره" و فقر "کوزووو" نیز مردم را برای مهاجرت به دیگر کشورها تحریک می‌کنند.

تعداد پناهجویان درکشورهای مقصد و مبدأ+نمودار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار