سنندج؛

راه اندازی پایگاه انتقال خون بانه

مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: با توجه به استقبال مردم در امر اهداء خون و نیاز مبرم شهرستان، این پایگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،محمدسعید کریمیان در مراسم افتتاح پایگاه انتقال خون بانه گفت: تجهیزات پایگاه انتقال خون بانه توسط سازمان انتقال خون استان کردستان فراهم شده است،که بر اساس برنامه این پایگاه در هفته یک روز اقدام به خون‌گیری از متقاضیان در شهرستان بانه می‌کند.

وی افزود: این پایگاه در محل پایگاه انتقال خون قدیمی (در محوطه بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی) و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان بانه هم‌اکنون دارای4 تخت است و ظرفیت خون‌گیری از 50 تا 70 نفر را در هر روز دارد.

کریمیان گفت: نیروی انسانی این پایگاه یک تیم سیار از شهرستان سقز است که در روز تعیین شده برای خون‌گیری حاضر می‌شوند و در صورت استقبال بیش از 50 نفر در روز تعداد روزها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون، گفت: فرهنگ اهدای خون اکنون در میان مردم کردستان نهادینه شده و هر روز بر تعداد اهدا‌کنندگان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.