سردار هاديانفر؛

ارتقاء اعتماد مردم به پلیس ، سرمایه اجتماعی فتا

پليس فتا با گسترش فعاليت هاي نظارتي و عملياتي خود توانسته درصد بالايي از رضايتمندي را بين مردم به دست بياورد.

ارتقاء اعتماد مردم به پلیس ، سرمایه اجتماعی فتابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس پلیس فتا ناجا با اشاره به اين که هفته ناجا نمايشگاهي از توانمندي هاي پليس براي ارائه خدمات شايسته به مردم جهت تامين امنيت است، گفت:با توجه به تحولات روزافزون کشور و همچنين بروز و ظهور جرايم جديد مردم نيازمند پليسي مقتدر هستند تا در کوتاه ترين زمان ممکن در تمامي عرصه هاي مورد نياز حضور پيدا کند و آرامش خاطر را براي مردمبه وجود آورد.

وي با بيان اين که رشد جرايم و انحرافات اجتماعي زمينه ساز کجروي هادر اجتماع است، ادامه داد: پليس فتا با گسترش فعاليت هاي نظارتي و عملياتي خود توانسته درصد بالايي از رضايتمندي رابين مردم به دست بياورد و مردم بدون درنگ در صورت مواجهه با جرايم سايبر اولين گزينه براي پيگري امورشان را در پليس فتا مي يابند که اينامر جاي بسي خوشحالي داردچراکه باگذشت زمان اندک از آغاز فعاليت اين پليس به اين ضريب اطمينان در ميان مردم دست يافته ايم.

رئيس پليس فتاي ناجابا بيان اين که همدلي و همزباني ميان دستگاه هاي اجرايي زمينه ساز ارائه خدمات مطلوب تر به مردماست، ابراز اميدواري کرد که هفته ناجا در سال 94 زمينه ساز افزايش ارتباطات بين سازماني باشد تا در سايه آن ايجاد پليس مردمي بيش از پيش محقق شود.

هاديانفر تصريح کرد: پليس به دنبال آرامش مردم استبنابراين حضور مستمر و رصد فضاي مجازي براي انجام اقدامات پيشگيرانه در دستورکار قرار دارد تا فضا را براي مجرماني که هنوز فکر مي کنند در فضاي مجازي مي توان به آبرو، اموال و اسرار ديگران دست درازي کرد، پر مخاطره کنيم و با به دست آوردن ادله هاي لازم رد جرايم آن ها را شناسايي و به دست قانون بسپاريم.

وي خاطرنشان کرد: پليس امروز بر آمده از دل مردم است و همين موضوع باعث شده تا نيازهاي امنيتي موجود در جامعه بيش از پيش مورد شناسايي قرار گيرد تا براي رفع اين نيازها اقدامي به موقع صورت گيرد.

رئيس پليسفناي ناجا گفت: مردم سهل انگاري و يا کم کاري از پليس را نمي پذيرند چراکه مشروعيت قدرت پليس را مردم تعريف مي کنند بر همين اساس ما به عنوان پليس فتا در اين حوزه تمام تلاش خود را به کار بسته ايم تا خدشه اي به آرامش مردم وارد نشود؛ بايد اين نکته را گفت که کساني که به فکر انجام اعمال مجرمانه در فضاي مجازي هستند پليس درست پشت سرشان قرار دارد و اعمال آنان به دور از چشمان تيزبين افسران ما نيست.

به گفته هاديانفر، فضاي مجازيهيچ تفاوتي با فضاي واقعي حاکم در شهرها ندارد و پليس وظيفه دارد با تخلفات و جرايم مشهود در اين بخش بدون هيچ گونه چشم پوشي برخورد کند تا از اين طريق بسترهاي انجام جرم از بين برود.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اين كه امنيت در فضاي مجازيمحصول جمعي است و بايد كاربران در تامين آن به ايفاي نقش بپردازند، گفت: پليس سايبري ناجا تاكنون در تامين احساس امنيت فضاي مجازي گام هاي موثريبرداشته و در اين راه از ظرفيت هاي موجود در بين كاربران بهره برده است؛ اين امري اجتناب ناپذير است كه تامين امنيت حركتي فرآيندياستو نيازمند مشاركت همه اقشار جامعه است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار