گاردین: خاطرات جنگ هشت ساله، هنوز در ایران زنده است

گاردین در گزارشی نوشت یاد و خاطره جنگ تحمیلی ایران حتی برای افرادی که در آن زمان متولد نشده بودند، همچنان زنده است.

گاردین: خاطرات جنگ هشت ساله، هنوز در ایران زنده است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین امروز در گزارشی نوشت: جنگ هشت ساله ایران و عراق در سپتامبر 1980 (31 شهریور 1359) آغاز شد و در اوت 1988 پایان یافت، اما در ایران امروز همچنان زنده است.

 در میان جمعیت کثیری که در ماه ژوئن (تیر) در مراسم تشییع جنازه دویست و هفتاد کهنه سرباز- از جمله صد و هفتاد و پنج رزمنده غواص- که اجسادشان از عراق بازگردانده شده بود، شرکت کردند، هزاران ایرانی جوان حضور داشتند که در زمان خاتمه جنگ هنوز متولد نشده بودند. هزاران نفر دیگر تصاویر و پیامهایی در رسانه های اجتماعی در آن خصوص منتشر کردند.

مادران، پدران و کودکان هشت هزار سرباز ایرانی که هنوز «مفقودند»، درد خاصی در سینه دارند. برای آنها جنگ در یک انتظار پیوسته ادامه دارد.

گزارشگر گاردین در ادامه از یک ایرانی معروف به مهندس می گوید که واحد وی مسئول شناسایی سربازان گمنام و پیدا کردن ردی از خانواده هایشان بود. 

مهندس از اجساد سربازان گمنامی می گوید که اجساد برخی از آنها کاملا سالم است گویی بتازگی جان باخته‌اند، اما از برخی دیگر فقط بقایایی مانده است. وی از جمله افرادی بود که حتی در زمان جنگ برای شناسایی مفقودان و بازگرداندن آنها نزد خانواده هایشان تلاش می کرد.

در ادامه گزارش گاردین به سرگذشت این مهندس و نحوه عزیمت وی به جبهه های جنگ و خاطراتش از تلاش او و دوستانش برای ثبت و شناسایی شهدای ایرانی در میدان جنگ پرداخته شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار