کمک قلم‌های دیجیتال به تشخیص بیماری‌های مغزی

بررسی الگوهای نقاشی با قلم دیجیتالی پزشکان را در تشخیص بیماری های مغزی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از روش‌هایی که پزشکان می‌توانند اولین نشانه‌ها و علایم بیماری‌های مغزی مانند پارکینسون و آلزایمر را تشخیص دهند، بررسی نقاشی‌هایی است که توسط یک فرد کشیده می‌شوند.

البته این راه همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است، مانند اینکه میزان توانایی فرد در کشیدن یک نقاشی نیز می‌توانسته بر نتایج این آزمایش و بررسی تاثیرگذار باشد و حتی سن و توانایی فرد نیز از دیگر عامل‌های گمراه کننده‌ی نتایج بوده‌اند. حال دانشمندان دانشگاه MIT راه جدیدی را برای بررسی دقیق‌تر و کاهش ضریب خطای این آزمایش کشف کرده‌اند؛ این راه استفاده از قلم‌های دیجیتالی است.

قلم‌های دیجیتال به تشخیص بیماری‌های مغزی کمک می‌کنند

در این روش دانشمندان می‌توانند نقاشی‌هایی که یک فرد با قلم دیجیتالی و بر روی یک رایانه می‌کشد را با الگوها و الگوریتم‌های مختلف بررسی کنند و با دقت بالایی مراحل اولیه بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر یا پارکینسون را تشخیص دهند و در نتیجه بتوانند این بیماری را در مراحل اولیه مورد درمان قرار دهند و حداقل روند پیشرفت آن را بسیار کند‌تر نمایند. برای مثال باید گفت که افراد سالم زمان کمی بیشتر را صرف فکر کردن می‌کنند تا کشیدن نقاشی، اما افرادی که دچار مشکلات حافظه مانند آلزایمر هستند، وقت بسیار زیادی را صرف تفکر می‌منند.

این در حالی است که بیمارانی که از پارکینسون رنج می‌برند، بیشتر وقت را صرف تلاش برای کشیدن یک نقاشی درست می‌کنند. در تصویر بالا می‌توانید نمونه‌هایی از نقاشی بیماران مختلف را با نقاشی فرد سالم مقایسه نمایید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار