مرعشی: وضعیت عمومی مجرحان ایرانی مساعد است/ آمار دقیق حادثه دیدگان مشخص نیست

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت:وضعیت عمومی مجروحان ایرانی حادثه امروز رمی جمرات مساعد گزارش شده است.

مرعشی: وضعیت عمومی مجرحان ایرانی مساعد است/ آمار دقیق حادثه دیدگان مشخص نیستسید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت مجروحان حادثه دیده رمی جمرات اظهار کرد: وضعیت عمومی مجروحان ایرانی حادثه امروز رمی جمرات مساعد گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان آمار دقیق مجروحان ایرانی را اعلام کرد، افزود: حدود 40 زائر ایرانی در 3 بیمارستان منا در حال مداوا هستند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: واقعه رمی جمرات خارج از حد تصور بود و 7 تیم 5 نفره متشکل از پزشکان هلال احمر در حال امدادرسانی هستند و عبور و مرور آمبولانس‌های ایرانی به خاطر ازدحام جمعیت به کندی صورت می‌گیرد.

*انتقال زائران دارای شرایط جسمی مساعد به صحرای عرفات برای ادامه اعمال حج

وی با بیان اینکه مجروحیت زائران ایرانی بیشتر در حد کوفتگی و له‌شدگی است، افزود: بر این اساس زائرانی که شرایط آنها برای ادامه اعمال مساعد باشد را دوباره به منا برمی‌گردانیم تا بقیه اعمال شرعی را خودشان یا نایب آنها در صورت ناتوانی در ادامه انجام اعمال انجام دهند.

مرعشی ادامه داد: آن دسته از زائران که اوضاع و شرایط مساعدی ندارند؛ به مکه بازگردانده می‌شوند و زائرانی که شرایط انتقال نداشته باشند، در بیمارستان سعودی یا ایرانی بستری می‌مانند.

وی درباره ارائه آمار مجروحان گفت: آمار مجروحان در بیمارستان‌ها هرلحظه در حال تغییر است و نمی‌توان آمار قطعی اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار