شکایت والدین احمد محمد برای حفظ حقوق او

والدین دانش آموز مسلمانی که به دلیل بردن ساعت دست‌ساز خود به مدرسه بازداشت شده بود، به خاطر آزار و اذیت مذهبی علیه پسرشان، شکایت می‌کنند.

شکایت والدین احمد محمد برای حفظ حقوق اوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، والدین احمد محمد، نوجوان 14 ساله‌ مسلمانی که به خاطر بردن ساعت دست‌ساز خود به مدرسه بازداشت شده بود، به خاطر آزار و اذیت مذهبی علیه پسرشان شکایت می‌کنند.

احمد که دانش‌آموز دبیرستان مک‌آرتو در شهر اروینگ ایالت تگزاس است 23 شهریور (14 سپتامبر) ساعت دیجیتالی که ساخته بود را برای نشان دادن به معلم فنی خود به مدرسه برد.

اما یکی از معلمان مدرسه ساعت او را با بمب اشتباه گرفت و به مسئولان مدرسه گزارش داد. آن‌ها هم با پلیس تماس گرفتند. پس از آن پلیس به احمد دست‌بند زد و او را بازداشت کرد.

بازداشت احمد واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، او را به کاخ سفید دعوت کرد.  

خانواده احمد که سودانی الاصل هستند، روز چهارشنبه اعلام کردند او و دو فرزند دیگر خود را از مدرسه اروینگ بیرون آوردند و قصد دارند برای ‌آن‌ها معلم خصوصی بگیرند.

خانواده احمد می‌گویند فرزند آن‌ها تنها به خاطر نامش بازداشت شده است.

به همین دلیل خانواده احمد دو وکلیل را از دالاس استخدام کردند تا حقوق قانونی او را پیگری کنند و ساعت دست ساز احمد را از پلیس اروینگ پس بگیرند.

به گفته خانواده احمد، این حادثه به فرزند آن‌ها «به طور جدی آسیب روانی رسانده» و می‌خواهند مطمئن شوند که هیچ کس دیگر این مصیبت را تجربه نخواهد کرد.

احمد می‌گوید پیشتر یک جفت بلندگوی بولوتوث ساخته بود و اکنون هم در حال ثبت اختراعی است که با استفاده از آهن رباهای نئودیمیوم انرژی را مهار می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار