در گفتگو با آسوشیتدپرس؛

آمانو: نمونه‌برداری‌های ایرانیان درست و بدون نقص بوده است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی از مشارکت ایران در نمونه‌برداری از تاسیسات هسته‌ای، قویا دفاع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، از مشارکت ایران در نمونه برداری از تاسیسات اتمی، قویا دفاع کرده است.

 آمانو روز پنج شنبه درپاسخ به ابراز تردید برخی ازمنتقدان درباره درستی تصمیم آژانس مبنی بر اجازه دادن به کارشناسان ایرانی برای نمونه برداری در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام کرد: «اطمینان دارم نمونه برداری‌های انجام شده به دست ایرانیان، درست و بدون نقص بوده است.»

وی با رد ادعای مخالفان مبنی بر اینکه نمونه برداری کارشناسان ایران، اعتبار راستی آزمایی را زیر سوال می‌برد، گفت: «این فرآیند با کمک تصاویر، نظارت با GPS و زیر نظر آژانس انجام شده است و ما درستی آن را تایید می‌کنیم.»

یوکیا آمانو با اشاره به بازدید اخیر خود از تاسیسات نظامی پارچین، تصریح کرد که هیچ تجهیزاتی در آنجا وجود نداشت که بتواند به آزمایش‌های اتمی ربط داشته باشد.

آمانو با اشاره به این موضوع که کارشناسان ایرانی تحت نظارت دقیق این نهاد وابسته به سازمان ملل قرار داشته‌اند، گفت: «اطمینان دارم که این نمونه‌ها، اصیل و معتبر هستند.»

یوکیا آمانو روز دوشنبه نیز پس از بازگشت از تهران و بازدید تشریفاتی از تاسیسات نظامی پارچین در جمع خبرنگاران در مقر آژانس در وین از «پیشرفت قابل ملاحظه» در بررسی و شفاف سازی درباره تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در تاریخ 23 تیرماه در وینِ اتریش درباره برنامه هسته‌ای ایران به جمع‌بندی نهایی دست یافتند. براساس این جمع‌بندی، ایران در جامعه بین‌الملل به عنوان یک قدرت هسته‌ای شناخته شده و در ازای لغو تحریم‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا، بخش‌هایی از فعالیت‌ هسته‌ای خود را محدود می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار