اظهارنظر سینماگران درباره رویکرد جدید «هفت»

سینماگران نظرات خود را درباره رویکرد جدید «هفت» و اجرای بهروز افخمی مطرح کردند.

افخمی تا حدودی بازیگوش است / برنامه هفت نوستالژی سینما گذشته را کم داردبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که برنامه هفت و انتخاب مجری آن بحث داغ رسانه‌ها و مطبوعات شده و جای آن را به عنوان تنهاترین برنامه حرفه‌ای سینما در تلویزیون خالی است به تازگی بهروز افخمی بعد از کش و قوس‌های زیاد به عنوان مجری این برنامه انتخاب شده، سینماگری که با سابقه زیاد در فعالیت‌های سینمایی توانسته جایگاه خودش را در بین سینماگران ایرانی تثبیت کند.
 
در این گزارش ما به بحث انتخاب وی برای اجرای برنامه هفت پرداختیم و نظر تعدادی از سینماگران ایرانی را خواستار شدیم.
 
محمد حسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون بیان کرد: به طور قطع بهروز افخمی گزینه خوبی برای اجرای برنامه سینمایی هفت است چون وی یک فیلمساز پیشکسوت، یک دوست آگاه و مدرس سینما است.
 
وی در خصوص اینکه برنامه هفت چه آیتمی را کم دارد عنوان کرد: برنامه هفت آن نوستالژی سینمای گذشته را کم دارد، باید حال و هوایی ایجاد کند که مردم دوباره به سینما برگردند و از تنش کم و به محبت اضافه کند.
 
محمد حسین فرحبخش
کارگردان سینما اظهار داشت: چون بهروز از رفقای قدیمی من است و آشنایی کامل با او دارم نمی‌توانم بگویم انتخاب او برای اجرای برنامه هفت بد است.
 
وی افزود: برای افخمی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در این کار ثابت قدم باشد و نصفه کاره رها نکند و اگر بماند به خاطر تجربه بالا و داشتن اطلاعات قوی در سینما به طور قاطع بازخورد خوبی را از برنامه هفت و او شاهد خواهیم بود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه باید کرد تا او بر خلاف میل باطنی و مانند گبرلو برنامه را رها نکند اظهار دَاشت: بهروز خودش است و اگر به شخصه برنامه را رها نکند کسی نمی‌تواند با فشار باعث این کار شود،‌ بهروز شخصی کار بلد و آشنا به سینما و سینماگران است اما یک مقدار بازیگوش است شاید این بازیگوشی باعث شود برنامه را رها کند.
 
فرحبخش عنوان کرد: برنامه هفت باید جدیت و واقعیت‌های سینمای ایران را در خود بگنجاند و یک طرفه نباشد، باید مسائل واقعی، جناح‌بندی و خط بازی‌ها را شناخته و بیشتر سینمای حرفه‌ای و بدنه را رصد کند تا در پی آن سینما ارتقا پیدا کند.
 
رسول صدر عاملی گفت: انتخاب افخمی به عنوان مجری برنامه هفت اتفاق مبارکی است و به طور قطع گزینه خوبی است.
 
وی افزود: مجری‌های قبلی برنامه هفت نیز خوب بودند و من نفهمیدم چرا رفتند! اما امیدوارم که افخمی ماندگار شود زیرا تداوم این نمونه کارها و تجربه‌هایی که در این خصوص در طول زمان به دست می‌اید از هر چیزی مهمتر است.
 
وی عنوان کرد: به هر حال افخمی کسی است که سینما را به خوبی می‌شناسد و قبل از اینکه فیلمساز شود هم منتقد خوبی است و هم جسارت لازم را برای اینکه هم را تشویق و تحسین نکند،‌ دارد.
 
علی سرتیپی
بیان کرد: به نظرم افخمی با توجه به سابقه سیاسی و فرهنگی، کار در تلویزیون و سینما و حتی فعالیت‌هایی در زمینه راه‌اندازی کانال ماهواره‌ای این توانایی را دارد که به بهترین شکل برنامه هفت را اداره کند و امیدوارم بتواند افت سینما را به سمت صعود حرکت دهد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.