«هرج و مرج منظم» در خطه خوزستان

نمایش «هرج و مرج منظم» با گویش و لهجه جنوبی روی صحنه می‌رود.

وحید آقاپور کارگردان نمایش «هرج و مرج منظم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: متن داستان به اتفاقاتی در یک عشیره عرب زبان در مناطق مرزی خوزستان برمی‌گردد که در ماه‌های آغاز جنگ در حال اتفاق افتادن است.

وی در این راستا افزود: داستان این نمایش به روابط افراد این روستا، مناسبات و پیش زمینه آغاز جنگ در خوزستان پرداخته و به تصویر کشیده می‌شود.

آقاپور درباره اولویت خود از اجرای نمایشنامه عنوان کرد: با توجه به کارگاه نمایشی و نوشتن نمایشنامه‌ها اولویتم با اجرای نمایشنامه‌هایی است که تا به حال اجرا نشده و برای اولین‌بار می‌خواهد روی پرده برود.

وی در رابطه با شیوه اجرای این نمایش اظهار داشت: یک نمایش رئال است که با به کار بردن المان‌های جغرافیایی در نمایش از لحاظ لهجه توانسته‌ایم فضاسازی مناسبی داشته باشیم تا با مخاطب ارتباط بیشتری داشته باشد.

کارگردان نمایش «هرج و مرج منظم» با بیان اینکه این نمایش تجربه جالبی برایم بود، مطرح کرد: بیشتر نمایش‌هایی که ما می‌بینم تمرکزشان بر روی دوره کنونی و مردم پایتخت است اما در این نمایش تماشاگر با فضایی خارج از این‌ها و با لهجه متفاوت مواجه می‌شود که باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

گفتنی است؛ نمایش «هرج و مرج منظم» به کارگردانی وحید آقاپور در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان پنجم الی 24 مهر ساعت 20:30  روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

نویسندگان: هادی اسلامی، سروش صدوقی

بازیگران: علی‌اکبر آخوندی، سید امیر احمدی،‌ محمدرضا ارکان، علی العبادی، سینا امینی، مرتضی اسلامی، مسعود پورکاظمی، ایمان حریرچیان، آرین عزیزی، مسعود غزنچایی، ابوالفضل قائمی، سید علی میری، علی واسعی.

گریم: حامد زیرکی 

دستیار کارگردان: علی واسعی

عکاس: سید امیر محمد خادم حسینی، علی نیک سرشت، علیرضا باریکانی اشاره کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.