مشهد؛

برگزاری سومين دوره برنامه داوری نشان ملی مرغوبيت صنايع دستی

سرپرست معاونت صنايع دستی اداره كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری سومين دوره برنامه داوری نشان ملی مرغوبيت صنايع دستی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد حسين مطيع گفت: اين برنامه از شهريورماه سال جاري در سطح مناطق پنجگانه در حال انجام است و در اين ميان خراسان رضوي به عنوان ميزبان استان هاي خراسان شمالي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و كرمان مركز داوري ناحيه شرق كشور خواهد بود.

سرپرست معاونت صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: چهارمعیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و دو پیش شرط احترام به ارزش های محیط در بکارگیری مواد و تکنیک های تولید و نيز مسئولیت اجتماعی توليد كننده از مواردي هستند كه مد نظر داوران براي انتخاب بهترين اثراست.

به گفته وي، با عنایت به اهمیت صنایع دستی خصوصا نقش و جایگاه اقتصادی آن، معاونت صنایع دستی و هنرهاي سنتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اقدام به برگزاری این داوری نموده تا مقدمه ای برای داوری بین المللی مرغوبیت صنایع دستی باشد.

وي افزود: متقاضيان مي توانند با مراجعه به سايت اداره كل پس از تکمیل دقیق فرم مذکور تصویر اثر و نیز اصل آن را جهت داوری استانی به محل معاونت صنایع دستی اداره کل استان ارائه كنند.

مطيع اظهار داشت: داوری نهایی برنامه فوق در آذر ماه 94 انجام می گیرد و مهلت ارسال فرم تقاضانامه به همراه مستندات به معاونت صنایع دستی این اداره کل حداکثر تا آخر مهر ماه 94 صورت می گیرد.

یادآور می شود؛ اطلاع رساني در اين خصوص به هنرمندان صنايع دستي انجام شده و هنرمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت razavi-chto.ir مراجعه كنند.

انتهای   پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.