صادرات کود آزاد شد

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات کودهای کشاورزی بیان کرد: هیات دولت و وزارت جهاد مجوز صادرات کود را به شرط رعایت استانداردها به تولید کنندگان داده‌اند.

داریوش رضایی مدیرعامل شرکت‌های تعاونی کارخانجات کودهای کشاورزی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات کود اظهار داشت: درواقع با توجه به خشکسالی های اخیر و میزان واردات کود در دو سال گذشته وضعیت کود ذخیره شده در انبارها معقول است به گونه‌ای که در سال جاری نیاز به واردات نداریم.

وی افزود: در حال حاضر کودهای فسفات و پتاسیم در اختیار کشاورزان بوده در حالی که پیش بینی شده قیمت کود در سال جاری آزاد سازی می‌شود اما همواره این را باید مجلس تصویب کند.

مدیرعامل اتحادیه کارخانجات کودهای کشاورزی بیان کرد:معتقدم که اگر آزادسازی قیمت کود تحقق پذیرد حدود 25 درصد قسمت کودها فسفات وپتاسم افزایش می‌یاید

وی تصریح کرد: در واقع گذشته صادرات کود در کشور ممنوع بوده چنانچه درسال جاری هیئت دولت با وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات کود به شرکت های تولیدی داخل با رعایت استانداردها وثبت کود داده اند.

رضایی بیان کرد:برنامه سازمان خاک وآب در سال جاری مبنی بر شناسنامهدار شدن کودها کشاوزی ونظارت بر کنترل کیفیت کود بوده چنانجه از تاریخ21/8 همواره کودهای داخلی با شماره ثبتی که برای ان معین شده توزیع میشوند و از طرفی این امر میتواند موجب به حداقل رساندن کودهای تقلبی در بازار شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار