قتل سرکرده باند تبهکار قاچاق مهاجران در لیبی

سرکرده یک باند قاچاق انسان که مهاجران را به شکل غیرقانونی از آب‌های مدیترانه به سمت اروپا می‌برد، در پایتخت لیبی کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه «لیبی هرالد» از مرگ صالح المشکوت، سرکرده یک باند تبهکار قاچاق انسان بر اثر اصابت  گلوله در طرابلس، پایتخت لیبی، خبر داد. گفته می‌شود هنگامی که او در حال خروج از خانه یکی از اقوامش در طرابلس بود، گروهی مرد مسلح به سمت او، محافظان و شرکایش آتش گشودند. بر اثر این حمله 7 نفر از همراهان او نیز کشته شدند.


بنابر اعلام منابع آگاه، مهاجمان قصد داشتند المشکوت را با خود ببرند که موفق به انجام این کار نشدند. با وجود مسلح بودن همراهان او، هیچ یک از مهاجمان در این درگیری کشته نشد. همین مسئله، این فرضیه را که مهاجمان از افراد حرفه‌ای بودند، تقویت کرده است.


باند المشکوت بیشتر در شهر ساحلی «زواره» در غرب لیبی فعالیت می‌کرد. زواره به پایتخت قاچاق لیبی شهرت دارد. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، سفر خود را از این شهر آغاز می‌کنند. ماه گذشته در پی غرق شدن دو قایق حامل پناهجویان در آب‌های ساحلی لیبی، دست‌کم 100 مهاجر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار