مهمترین مشکل بشر، جهل و نادانی است

یکی از مشکلات اصلی و بزرگترین بلایی که ملتها به آن گرفتار هستند جهل است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جهل نداشتن دانش نیست آنچه که مهم است دانش و معرفت انسان و به خدمت گرفتن آن در راه انسانیت است. 

قاضی زاده هاشمی همچنان در ادامه افزود: امروز که روز آغاز سال تحصیلی است مقارن با پنجم مهر ماه در بین دو عید بزرگ ما مسلمانان عید قربان و عید غدیر واقع شده است و از طرفی فکر بخش عظیمی از هموطنان عزیزمان به جان‌باختگان ، مصدومان و مفقودان حادثه دلخراش و جانگداز منا است . افرادی که هیچوقت یاد و خاطرشان از اندیشه ما فاصله نخواهد گرفت. این حادثه به خاطر بی‌تدبیری و سو مدیریت دولت عربستان باعث این شد که امروز تعداد کثیری از زائران بیت‌الله حرام در بین ما و خانواده‌هایشان نباشند. همچنین ما تجربه سال 66 را داشته‌ایم که در آن سالها هم به علت سوء مدیریت و بی‌تدبیری دولت عربستان تعدادی از هموطنانمان را از دست دادیم . 

دکتر قاضی زاده در ادامه خطاب به دانشجویان جدید‌الورود گفت: شما از امروز دانشجو خطاب می‌شوید، در صورتی که تا دیروز دانش‌آموز بودید، شما باید پرسشگر و دانش‌پژوه باشید، امروز که پا به دانشگاه گذاشتید فضا کاملا با فضا قبل از دانشگاه متفاوت است و همه چیز به خودتان بستگی دارد.ان‌شاءالله همه شما از جمله افرادی باشید که نام نیک از آنها باقی می‌ماند و پیشرفت و سعادت کشور را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد. 

دکتر هاشمی ادامه داد: هیچ کشور پیشرفته‌ای در دنیا به منابع و ذخایر نفت خویش افتخار نمی‌کند بلکه به جوانان و فناوری که موجب خلق ثروت است، افتخار می‌کند ما بایستی در زمینه‌های فناوری به همت شما جوانان آینده ساز در حوزه‌های مختلف و حساس پزشکی پیشرفت کنیم تا در دنیا سلامت باشیم.

وی در پایان گفت: در رشته‌ای که قدم برداشته‌اید اگر به مردم علاقه و عشق نداشته باشید نمی‌توانید به رشته، مردم و میهن خود خدمت کنید. برای وقت و جان مردم احترام قائل باشید زیرا چیزی که در دنیا می‌ماند عمل صالح است و نیکی کردن به مردم. شما دانشجویان جز به آموختن ، جستجو کردن در رشته خود هیچ وظیفه دیگری ندارید. در دوران تحصیلتان از وقت خود حداکثر استفاده را ببرید و در انتخاب دوست بسیار دقت کنید. 



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار