مشهد؛

همت میراث فرهنگی در اطلاع رسانی ظرفيت های گردشگری تایباد

مدير ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگري شهرستان تايباد از برنامه ريزي براي معرفی هرچه بهتر ظرفيت های گردشگري و آثار تاريخی اين شهرستان به گردشگران ورودی از مرز تايباد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجيد حسيني گفت: شهرستان تايباد به دليل همجواري با كشور افغانستان و فاصله اندك آن با شهر هرات دومين و مهمترين شهر كشور افغانستان پس از كابل داراي اهميت استراتژيک بوده و روزانه هزاران تردد مسافر و صدها تن ترانزيت كالا از پايانه مرزي دوغارون تايباد صورت مي گيرد.

وي افزود: بسياري از مسافرين و رانندگان كاميون هاي ترانزيت براي حل مشكلات خود به فرمانداري شهرستان مراجعه مي نمايند كه ضرورت داشت پتانسيل هاي شهرستان در سه حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري معرفي گردد و به همين منظورويتريني چوبي به ارتفاع 2 متر و داراي 2 طبقه با امكان نورپردازي در شب طراحي و ساخته شده كه در طبقه فوقاني فرماداري نصب خواهد شد.

وي گفت: در اين ويترين ضمن معرفي شهرستان و ارائه اطلاعات آماري از جاذبه هاي شهرستان،تصاوير مهمترين بناهاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري همراه با زيرنويس قرار گرفته و در طبقه زيرين نيز تعدادي از اقلام صنايع دستي شامل انواع حوله فرت، گليم، چادرشب، سرمه كه از دست ساخته هاي هنرمندان تايبادي است همراه با اتيكت توضيحي قرا گرفته است.

مجيدي اضافه كرد: اين ويترين به گونه اي طراحي شده كه از سه جهت داراي ديد بوده و با استفاده از المانهاي تجسمي و عيني در حداقل زمان ممكن بيشترين اطلاعات را در حوزه هاي تخصصي سازماني به بينده منتقل مي كند.

یادآور می شود؛ شهرستان تايباد در فاصله 220 كيلومتري شهر مشهد و در مسير جاده آسيايي و ترانزيتي سنتو قرار گرفته است و تاكنون 86 اثر تاريخي در اين شهرستان شناسايي كه از اين تعداد 44 اثر در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.