قرائتی: همه اصول مدیریت در آیه‌های قرآن وجود دارد

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: تمام اصول مدیریت اسلامی در آیه‌های قرآن وجود دارد که با عمل به آن‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی یکشنبه در هشتمین جلسه شورای اداری هرمزگان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان با اشاره به وجود 300 آیه در خصوص مدیریت اظهار کرد: در برابر مسئولیتی که برعهده دارید به درستی و با شجاعت تمام عمل کنید.

وی با اشاره به چندین آیه از کلام الله مجید اضافه کرد: اگر هر مدیری به اندازه توانایی که دارد حق آن را به جای آورد و کم نگذارد، می‌توان گفت که به درستی به دستورات قرآنی عمل کرده است.

قرائتی افزود: اگر از من سئوال کنند که مشکل مملکت کجاست، می‌گویم آموزش و پرورش، زیرا سیستم آموزشی ما بیمار و خروجی مدارس ما بیش از آن که مهارتی باشد، تئوری است و دانش آموختگان دانشگاه‌ها نیز از آن رنج می‌برند.

رئیس ستاد اقامه نماز در تایید گفته‌هایش ابراز داشت: به همین دلیل امروزه شاهد بیکاری هزاران بیکار تحصیل کرده دانشگاهی هستیم که به دلیل نداشتن کمترین مهارت حتی بخش خصوصی نیز قادر به جذب و بکارگیری آنان نیست.

وی با بیان این که طرح تحول وجود دارد اما مرد تحول نیست خاطرنشان کرد: تحول در بسیاری از ساختارهای بیمار و غیرکارآمد نیاز به شهامت و شجاعت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: دانشجویان در طول مدت تحصیل خود تعطیلات زیادی دارند که از جمله آن‌ها می توان به تعطیلات تابستانی و بین ترمی اشاره کرد که در مدت چهار یا شش سال تحصیل زمان زیادی است که می‌توانند با استفاده از این موقعیت‌ها نسبت به مهارت آموزی در رشته‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

قرائتی اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از مطالب درسی و حتی مسائل موجود در کتاب‌های توضیح المسائل مورد نیاز مردم نیست اما مدیری نداریم که نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

وی ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از ما دستمان از قرآن خالی است و بنده برای رفع این مشکل معتقد به نهضت قرآنی هستم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار