کامرون: امیدوارم توافق ایران به حل بحران سوریه کمک کند

نخست وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرد توافق ایران به راه حلی سیاسی برای حل بحران سوریه منجر شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایوم تودی، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، می گوید امیدوار است توافق با ایران به راه حلی سیاسی برای سوریه منجر شود.

کامرون گفت :امیدوارم امضای توافق در تابستان امسال با ایران بر سر موضوع اتمی این کشور سبب افزایش حمایت بین المللی از یک راه حل سیاسی درباره سوریه شود.

نخست وزیر انگلیس قرار است در تلاشی جدید برای احیای روند به بن بست رسیده صلح در سوریه با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، رو در رو گفتگو کند.

کامرون و روحانی قرار است در نیویورک دیدار کنند، جایی که آنها به همراه دیگر رهبران جهان به منظور شرکت در نشست سازمان ملل متحد گرد هم آمده اند.

 کامرون در عین حال جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، را به سبب سخنرانی نکردن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به ناکامی در نشان دادن قابلیت های یک رهبر، متهم کرد.

کامرون گفت موضوع «افزایش» تلاش های بین المللی برای مقابله با یک تهدید از سوی شبه نظامیان مطرح است.

او مدعی شد: «اسد نمی تواند بخشی از آینده سوریه باشد. او مردم خود را کشته است. او به ایجاد این درگیری و بحران مهاجران کمک کرده است. او یکی از مهمترین عوامل در ایجاد انگیزه برای پیوستن به داعش محسوب می شود.»

کامرون ادعا کرد: «او نمی تواند در آینده سوریه نقش ایفا کند و این موضع تغییر نکرده است. واضح است که بحث ها درباره این که چگونه ما می توانیم روند انتقالی را انجام دهیم بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل ما باید بر این موضوع تأکید بیشتری کنیم.»

کامرون  در ادامه گفت روسیه و دیگر قدرت ها باید متقاعد شوند که همکاری در مبارزه علیه داعش «به نفع همگان است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار