قزوین؛

پیشرفت 94 درصدی مسکن مهرقزوین

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در افتتاح پروژه‌های مسکن مهر و طرح‌های روبنایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: مقرر شده تا پایان سال آینده پروژه مسکن مهر بسته شود.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ احمد اصغری مهرآبادی افزود: تاکنون یک میلیون و 560 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های مسکن مهر افتتاح شده است که تا پایان مهر ماه به یک میلیون و 600 هزار واحد ارتقا خواهد یافت؛ باقی مانده این پروژه‌ها نیز با تأمین زیرساخت‌های لازم اعم از آب و برق به زودی افتتاح می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مراحل اجرایی برای احداث حدود 230 هزار واحد مسکونی به پایان رسیده اما به دلیل عدم تأمین خدمات زیربنایی همچنان امکان اسکان فراهم نشده است در شهرویرماه سال جاری حدود 500 میلیارد تومان از سوی دولت برای احداث و تجهیز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اختصاص یافت که نشان‌دهنده تلاش مشترک مسئولان وزارت راه و شهرسازی و نیرو برای رفع کمبودهای این حوزه است.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین جزو مناطق پیشرو در امر مسکن مهر است که با اقدامات قابل توجهی در زمینه تحویل و احداث مطلوب واحدهای مسکونی و خدمات روبنایی و زیربنایی داشته است.

اصغری مهرآبادی اضافه کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه مسکن مهر در عموم استان‌های کشور 85 درصد بوده و در استان قزوین این رقم برابر با 94 درصد است که انتظار می‌رود با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان دستگاه‌های اجرایی این استان تا خرداد ماه سال آینده پرونده مسکن مهر در قزوین بسته شود پروژه مسکن مهر در کشور تا پایان سال 95 ادامه دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله استاندار قزوین، پروژه مسکن مهر این استان با رشد و مناسبی همراه بوده است و انتظار می‌رود با تداوم این همکاری و حضور اثرگذار علاوه بر ارائه خدمات گسترده به شهروندان ساکن در واحدهای مسکونی احداث شده موجب رضایت‌مندی مردم در این زمینه نیز شویم.

وی در خصوص پروژه‌های روبنایی احداث شده در قالب پروژه های مسکن مهر نیز افزود: در سطح کشور 439 باب مدرسه از منابع راه و شهرسازی احداث شده که با دو مدرسه افتتاح شده در روز یکشنبه، 150 باب از این واحدهای آموزشی به مسئولان استان‌های مختلف تحویل داده شده است. واحدهای آموزشی باقی‌مانده نیز تلاش می شود همزمان با اتمام پروژه های مسکن مهر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش دیگری از فعالیت مسئولان راه و شهرسازی در حوزه خدمات روبنایی به ساخت مسجد اختصاص دارد که 405 باب مسجد تاکنون احداث شده است و 9 مورد آن به استان قزوین اختصاص دارد.

اصغری مهرآبادی ابراز کرد: واحدهای انتظامی نیز 50 مورد از سوی راه و شهرسازی در استان‌های مختلف احداث شده که یک مورد آن در استان قزوین قرار دارد.

حامد مانی‌فر مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین: برخی پروژه‌های مسکن مهر در مناطق مختلف استان قزوین از سوی پیمانکار مشکلاتی وجود داشت که مانع از تصفیه حساب و تحویل واحدهای مسکونی شده بود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی و اقدام مؤثر مسئولان دستگاه‌های نظارتی و راه و شهرسازی استان قزوین اقداماتی در این زمینه انجام و احکام لازم صادر شده که انتظار می‌رود در کوتاهترین زمان ممکن از سوی دستگاه‌های نظارتی به پیمانکاران فعال در پروژه‌های مسکن مهر این استان ابلاغ شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان قزوین مطرح کرد: پس از ابلاغ دستگاه‌های نظارتی برای تحویل واحدهای مسکونی، پیمانکاران مکلف هستند که در زمان کوتاهی اقدامات لازم مربوط به این حوزه را انجام دهند و تکلیف متقاضیان مسکن مهر را مشخص کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: پروژه ، مسکن ، مهر ، قزوین ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.