گرگان؛

گفتگو با عکاس جانباز استان گلستان

در دوران دفاع مقدس یک هزار و 600 نفر هنرمند از استان گلستان در جبهه ها حضور داشتند که 47 نفر به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و بسیاری هم با یادگاری ابدی به خانه بازگشتند.

بسیار گفته اند و ماهم شنیده ایم وقتی که جنگ شد هر کس با هر بضاعتی که داشت رهسپار دفاع از وطن شد.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ به سراغ 2 نفر از هنرمندان جانباز استان گلستان رفتیم و با آنان به گفتگو نشستیم.

آقای داوود عامری یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که در سال های 62و 63در جبهه عکاسی هم انجام می داد.

وی در رابطه با حضور خود در آن دوران گفت:هر فردی برای دفاع از وطن خود مسئولیتی دارد من هم رفتن به جبهه را یک وظیفه و تکلیف می دانستم،به همین خاطر بعد از جانبازیم از ناحیه پا تا پایان جنگ در صحنه بودم.

وی ادامه داد:ما دیروز در میدان جنگ با اسلحه بودیم اما در حال حاضر با قلم و دوربین خود  در عرصه ی فرهنگی و هنری با دشمن می جنگیم.

وی بعد از پایان جنگ و بازگشت از جبهه هنر عکاسی را دادمه داد،در حال حاضر به عنوان عکاس بین المللی در کشور و استان فعالیت می کند.

آقای یونس پولاد جانباز گلستانی دیگر است که از ناحیه دو گوش آسیب دیده است ودر رابطه با علت حضور خود در دوران دفاع مقدس گفت:فقط خواستم در تاریخ شرمنده وطنم نباشم.

وی افزود:در آن دوران روزانه 300متر پارچه با عنوان مطالب ارزشی حضرت امام خمینی(ره)برای تاثیر در روحیه افراد رزمنده می نوشتیم.

آقای پولاد به عنوان هنرمند بیش از دو دهه در رشته ی خوشنویسی فعالیت دارد.

وی 2 سبک خط تجسمی و نجومی در زمینه هنر خوشنویسی به عنوان سبکی نو در ایران  به ثبت رسانده است.

شرکت در نمایشگاه اولین و دومین جشنواره خوشنویسی جهان اسلام و ثبت آثار در سازمان اسناد ملی کشور از افتخارات این جانباز هنرمند گلستانی است.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: گلستان ، دفاع ، مقدس ، جنگ ، تحمیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.