زایمان طبیعی میل به باروری مجدد را در مادران ایجاد می‌کند

در زمان زایمان طبیعی خود به خود هورمون‌هایی که در زمان تولد نوزاد در بدن مادر ترشح می‌شود، انگیزه و میل باروری مجدد را در او ایجاد می‌کند.

دکتر ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه هر کس اختیار فرزندآوری و تعداد افراد خانواده خود را دارد و نباید این اختیار از افراد گرفته شود‌؛ اظهار داشت‌: در حال حاضر افراد از بسیاری اختیارات محروم هستند، حداقل اختیار باردار شدن، بارور شدن و فرزند آوری را به خودشان واگذار کنیم. مسلما اگر خانواده‌ای شرایط مطلوبی داشته باشد، فرزندان بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشکلات سقط‌های غیر قانونی با روش‌های زیرزمینی و یا حتی اعمال جراحی زیرزمینی، آسیبی را برای نسل آینده کشور ایجاد می‌کند، تاکید کرد: اگر به مادر ایرانی اجازه دهیم که زایمان طبیعی به روش طبیعی داشته باشد، خود به خود هورمون‌هایی که در زمان تولد نوزاد در بدن مادر ترشح می شود، انگیزه و میل باروری مجدد را در او ایجاد می‌کند، پس جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری را قطع کنیم تا همه بتوانند از آن بهره ببرند، خاطرنشان کرد: این مهم به خصوص برای مادران پرخطر با بیماری‌های خاص باید در دسترس باشد اما خانواده‌هایی که بتوانند خود هزینه آن را بپردازند، باید در مراکز دارویی و درمانی، دسترسی به همه روش‌های پیشگیری از بارداری برایشان فراهم باشد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار