واکنش مرعشی نسبت به فرو ریختن سقف مسجد الحرام/ احمدی:احتمال زنده بودن مفقودین منا کم است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت :فرو ریختن سقف مسجد الحرام شایعه ای است که در فضای مجازی عنوان شده است و صحت ندارد.

واکنش مرعشی نسبت به فرو ریختن سقف مسجد الحرام/احمدی:احتمال زنده بودن مفقودین ،کم است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر احمدی دبیر کل جمعیت هلال احمر در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص آخرین آمار قربانیان و مجروحان حادثه منا اظهار کرد : طبق آخرین آمار ارائه شده ، تعداد قربانیان 228 نفر ، تعداد مفقودین 248 نفر و تعداد مصدومین 27 نفر گزارش شده است که از این تعداد مصدوم ، 12 نفر زیر دستگاه بوده و 15 نفر به صورت عادی تحت درمان هستند.

وی درادامه در رابطه با زمان انتقال پیکر قربانیان به ایران گفت : در حال حاضر نمی توان زمان دقیقی را برای انتقال قربانیان مشخص کرد و محقق شدن این امر ، بستگی به همکاری های کشور عربستان سعودی دارد.

احمدی گفت : با شرایط موجود، احتمال پیدا کردن مفقودین به صورت زنده ، بعید به نظر می رسد .

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به احراز هویت تعداد 100 نفر از قربانیان افزود : برای انتقال قربانیان به ایران به دو مجوز نیاز داریم که مجوز اول مربوط به پرواز از جده و انتقال به ایران است و مجوز دوم در خصوص نوع هواپیمایی است که اعزام می شود و این در حالی است که سعودی ها تاکید کردند که هواپیمای اعزامی باید مناسب باشد.

وی درخصوص نحوه انتقال پیکر قربانیان بیان داشت :سازمان هواپیمایی هما و ماهان و نیروهای نظامی اعلام آمادگی کرده و به محض اجازه پرواز ، قربانیان را به ایران منتقل می کنند .

احمدی در ادامه ضمن تقاضا از خانواده های قربانیان برای عدم مراجعه به استان تهران جهت دریافت پیکر قربانیان افزود : پیکرهای قربانیان یا مستقیم از جده به استانها فرستاده می شود و یا بلافاصله پس از ورود به تهران ، به  استان مربوطه منتقل میشوند که در این زمینه توسط سازمان حج و زیارت به خانواده ها اطلاع رسانی می شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص شدت خطر ویروس کرونا در بین زائران تصریح کرد : ویروس کرونا در شهر جده مشهود بوده و در منطقه مدینه و مکه کسی به این ویروس مبتلا نشده است ، اما با این وجود وزارت بهداشت و درمان با فراهم کردن تمام  امکانات وضعیت زائران را  به طور مداوم کنترل میکنند و جای نگرانی نیست .
 
***واکنش مرعشی نسبت به فرو ریختن سقف مسجد الحرام 

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در تماس تلفنی که با برنامه تیتر امشب شبکه خبر داشت ، با اشاره به آخرین جزئیات انتقال قربانیان  و مجروحان حادثه منا اظهار کرد : اقدامات و تشریفات انتقال قربانیان از سوی کشور عربستان به کندی صورت میگیرد و بر همین اساس نمی توان زمان دقیقی را برای ورود پیکر قربانیان به کشور ، مشخص کرد. 

وی در ادامه به ضعف مدیریت بحران کشور عربستان در حادثه منا اشاره کرد و افزود : دو دلیل عمده که کشور عربستان سعودی را با مشکل مواجه کرد یکی این که نیروهای امدادی این کشور بر خلاف امدادگران ایران ، از آموزش کافی برخوردار نبوده و دیگری اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی آنها دارای کمترین امکانات هستند و در واقع در هنگام  برخورد با این قبیل بحران ها ، فلج هستند.

رئیس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی شناسایی پیکر قربانیان گفت : در حال حاضر موتور 21 کانتینر یخچال دار به طور شبانه روزی روشن است که بین 100 تا 200 جسد در هر کانتیر موجود است و  هنوز اجساد آن شناسایی نشده است . 

وی در ادامه افزود : روز گذشته تعداد 50 مدیر کاروان در سردخانه ها برای شناسایی اجساد حاضر شدند .

مرعشی با اشاره به شایعه اعلام فرو ریختن سقف مسجد الحرام تصریح کرد : فرو ریختن سقف مسجد الحرام شایعه ای است که در فضای مجازی گفته شده و صحت ندارد و مردم می بایست در این شرایط اخبار صحیح را فقط از مجاری قانونی دریافت کنند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار