نیروگاه زاهدان به شبکه گاز متصل‌ می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با عملیات گازرسانی به سیستان و بلوچستان نیروگاه زاهدن و ایرانشهر به شبکه گاز متصل می‌شود.

نیروگاه زاهدان به شبکه گاز متصل‌ می‌شودحمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پروژه خط لوله سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این پروژه نزدیک 1000 کیلومتر با انشعابات از ایرانشهر به سمت زاهدان و زابل و همچنین به سمت چابهار اجرا می‌شود شهرستان‌های خاش، زاهدان و زابل تحت پوشش گازرسانی قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه زاهدان یک میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌کند که با انجام گازرسانی این نیروگاه تبدیل به گاز طبیعی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: همچنین دو نیروگاه ایرانشهر از گاز طبیعی بهره‌مند خواهد شد که این دو نیروگاه هم اکنون به صورت بخار و گازی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از طریق لوله‌کشی مسیری از سمت چابهار به سمت پاکستان کشیده خواهد شد تا مکران که منطقه ویژه و مرکزی برای پتروشیمی است از این فرآورده استراتژیک استفاده نماید به طوری که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های است که شرق کشور را به گاز متصل می‌کند.

عراقی اظهار داشت: برای این پروژه چیزی حدود 1.8 میلیارد دلار معادل 6 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد که از طریق مناقصه و توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار