تیم‌های اورژانس در 19 فرودگاه کشور مستقر هستند

رییس اورژانس کشور گفت: برای بازگشت حجاج ایرانی در 19 فرودگاه کشور تیم‌های مراقبتی اورژانس مستقر شده‌اند.

امین صابری نیا رئیس اورژانس کل کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص 19 فرودگاه کشور که تیم‌های مراقبتی در آنها مستقر هستند اینگونه توضیح داد‌: تیم‌های اورژانس در 19 فرودگاه کشور مستقر هستند تا اگر موردی از سوی پزشکان عربستان یا کادر مراقبتی هواپیما گزارش شد تحویل گرفته و سریعا به بیمارستان منتقل کنند. 

وی در ادامه افزود: در انتقال حجاج با دو موضوع اساسی مواجهیم موضوع اول مربوط به حجاج ایرانی مجروح حادثه منا است که باید ادامه درمان خود را در بیمارستان‌های ایران انجام دهد. 
موضوع دوم افرادی هستند که در شرایط سخت کشور عربستان قرار گرفته و مشکوک به بیماری هایی از جمله کرونا ویروس هستند.

صابری نیا اضافه کرد: تیم‌های مراقبتی در صورت مشاهده تنگی نفس، تب ، سرفه، بیمار مشکوک را توسط پایگاه‌های بهداشتی مستقر در فرودگاه‌ها به اورژانس تحویل می‌دهند. بدین ترتیب طبق یک شیوه‌نامه از پیش تعیین شده به بیمارستان‌ منتقل و تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به آمادگی تمامی بیمارستان‌ها در سطح کشور اظهار کرد: از جمله شهرهایی که تیم‌های مراقبتی در آنها مستقر هستند می‌توان به تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، کرمان، یزد، مازندران همدان و تبریز و . . .  اشاره کرد. 

رئیس اورژانس کل کشور ضمن بیان اینکه تا امروز 4 پرواز از عربستان به ایران فرود آمده است خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا به حال موردی از کرونا ویروس گزارش نشده البته باید دو هفته منتظر باشیم زیرا ممکن است افرادی در روز آخر سفر خود به عربستان به این بیماری مبتلا شده باشند. از این پروازها 3 هواپیما در تهران فرود آمده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار