مشهد؛

حاج محسن مصداق واقعی رویشهای انقلاب اسلامی/ موذن حرم در حرم آرام می گیرد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حاج محسن حاجی حسنی کارگر را مصداق عینی رویشهای انقلاب دانست و او را الگویی برای نوجوانان و جوانان برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد، مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جلسه ستاد بزرگداشت مهاجر الی الله، ویژه حاج محسن حاجی حسنی کارگر با اشاره به ضایعه درگذشت این نخبه قرآنی گفت: حاج محسن مصداق واقعی رویشهای انقلاب است و لازم است در مراسم بزرگداشت او، بر شخصیت قرآنی و رفتار و اخلاق نیک و تاثیر نور قرآن بر وی تمرکز کنیم.

سید سعید سرابی از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خاکسپاری این عزیز در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: پیکر پاک این نخبه قرآنی در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می شود.

وی با بیان اینکه شان حاج محسن می طلبد که کار ویژه ای برای بزرگداشت او انجام شود، افزود: تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگوار که از هر جهت برای نسل جوان و نوجوان ما نمونه و الگو بود، ضروری است.

مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سرابی همچنین از برگزاری مراسم بزرگداشت وی در حرم رضوی و حسینیه تهرانی ها پس از مراسم تشییع و تدفین خبر داد و افزود: کاروانی از اعضاء شورای عالی قرآن برای تشیع و حضور در مراسم به مشهد خواهند آمد و همچنین برای اختصاص مکانی به نام "محسنیه" پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

سرابی همچنین از طرح "تا اربعین" برای تولید محتوا پیرامون ابعاد شخصیت حاج محسن نظیر کلیپهای صوتی و تصویری، کتابچه زندگی نامه استقبال کرد و از دستگاه های فرهنگی و نهادهای مردمی خواست در این طرح مشارکت کنند.

وی بر ضرورت حضور مردم در مراسم بزرگداشت این نخبه قرآنی تاکید و تصریح کرد: از دست دادن حاج محسن ثلمه ای برای جهان اسلام است بگونه ای که خبر درگذشت ایشان در فاجعه منا با عنوان درگذشت نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم در مالزی در صدر اخبار رسانه های جهان اسلام قرار گرفت.

در این جلسه همچنین معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برمبنای آیات نورانی قرآن وقوع این فاجعه تلخ را امتحانی الهی توصیف و برای خانواده وی و جامعه قرآنی کشور از خداوند متعال طلب صبر کرد.

این جلسه با حضور مصطفی حاجی حسنی کارگر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون قران و عترت این اداره کل، نمایندگان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری در مکه، آستان قدس رضوی، اداره اوقاف، شهرداری، صدا و سیمای مرکز استان و جمعی از اساتید و دوستان این نخبه قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.