یزد؛

رکورد یزدی‌ها در استنشاق هوای آلوده

رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست یزدگفت: میانگین روزهای آلوده استان یزد در شش ماهه گذشته، به شش روز در ماه رسیده است و رشد روزهای آلوده برای اولین بار در یزد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛دامون سلیمانی زاده با اشاره به ثبت 37 روز آلوده از 186 روز گذشته در یزدگفت: شش ماهه گذشته بدترین شش ماهه چند سال اخیر از نظر روزهای آلوده برای شهر یزد بوده است و این نگران کننده است.
 
سلیمانی زاده افزود:میانگین روزهای آلوده حداکثر 3.5 در سال‌های گذشته بود در حالی که آلودگی هوای یزد در سال های 90 تا 93 به طور میانگین 2.5 تا 3.5 روز در ماه بوده است .

وی  با تأکید بر این که تعداد ماه های همراه با آلودگی به ویژه گرد و غبار و ذرات معلق در سال های گذشته از اواخر اسفند تا خرداد ماه بوده است، اظهار کرد: اخیرا این تعداد ماه ها از اواخر بهمن تا مرداد و شهریور ادامه داشته است.
 
رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست یزد آلودگی هوا را چهارمین عامل مرگ و میر در دنیا دانست و  ادامه داد: شش ماهه گذشته بدترین شش ماهه چند سال اخیر از نظر روزهای آلوده برای شهر یزد بوده است، به طوری که در ماه های فروردین، اردیبهشت و شهریور، هشت روز آلاینده داشته‌ایم و همچنین کیفیت هوا در ماه های خرداد، تیر و مرداد نیز به ترتیب هفت، شش و صفر  روز آلوده بوده است که در بعضی روزها به شرایط هشدار و اضطرار هم رسیده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.