یزد؛

نقش به سزایی صنعت گردشگری با اسب در تولید ثروت

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد گفت:صنعت گردشگری با اسب یکی از رشته های گردشگری ورزشی است که نقش به سزایی در تولید ثروت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا نصیری گفت: در یزدبیش از دوهزار و پانصد رأس اسب وجودارد که شهرستانهای اردکان، اشکذر و تفت در این صنعت پیشتاز هستند.
 
وی همچنین گفت: درحال حاضر شصت و هفت مجموعه سوارکاری و پرورش اسب فعال می باشد و سی مجموعه نیز در مراحل تأسیس اسب که بالغ بر 870 میلیارد حجم سرمایه گذاری در بخش تأسیسات سوارکاری و 320 میلیارد ریال ارزش اسب های موجود در استان می باشد.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: اجرای برنامه های گردشگری با اسب، تدوین نخستین برنامه راهبردی صنعت اسب استان یزد، ایجاد نخستین مرکز اسب درمانی کشور برای درمان بیماران CPدر یزد و برگزاری معتبرترین مسابقات زیبایی اسب اصیل در ایران زیر نظر سازمان اسب عرب و اتحادیه اروپا و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای این صنعت می باشد.
 
 معاون سرمایه گذاری با تأکید مجدد بر اهمیت این صنعت برای رونق ورزش و گردشگری گفت: به منظور توسعه متوازن و پایدار در این بخش لازم است دستگاه های متولی همچون اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل ورزش و جوانان و سازمان جهاد کشاورزی استان هماهنگی و تعامل بیشتری برقرار کرده و در تهیه نقشه راه همکاری و مساعدت لازم را با یکدیگر داشته باشند.
 
نصیری خاطر نشان کرد:اشتغالزایی بیش از یک میلیون نفر در آمریکا، گردش مالی بالغ بر سی میلیارد دلار در ترکیه و برگزاری مسابقات اسب دوانی با جوایزی بالغ بر بیست میلیون دلار در امارات نمونه هایی از موفقیت این صنعت در ایجاد تحول اقتصادی است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.