یونسی در دیدار با خانواده جانباز اقلیت دینی:

توسعه کشور نیازمند مشارکت همه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی است

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: توسعه کشور نیازمند مشارکت همه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی است.

توسعه کشور نیازمند مشارکت همه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در دیدار صمیمی با جانباز دفاع مقدس شاهین میرزایانس و خانواده وی، از ایثار و فداکاری آنان تجلیل کرد.
 
وی در این دیدار با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور بوده، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور همواره بر پیگیری و حل مسایل و مشکلات ایثارگران تاکید می‌کنند و بطور مستمر در ملاقات‌ها و دیدارهای جمعی و خصوصی با این بخش از جامعه، از نزدیک در جریان این مشکلات قرار می‌گیرند.
 
دستیار ویژه رئیس‌جمهور ادامه داد: رئیس‌جمهور به رغم مشغله‌های فراوان، بیشترین زمان را برای دیدار و ملاقات با ایثارگران اختصاص می‌دهند و نگاه ویژه‌ای به ایثارگران اقلیت‌های دینی، مذهبی و اقوام دارد.
 
یونسی با بیان اینکه اولویت دولت یازدهم ایجاد گفتمان ملی وحدت و انسجام بر اساس اعتماد مردم به دولت است، اضافه کرد: سیاست اصلی دولت اولویت بخشی به حقوق آحاد مردم بدون توجه به قومیت، نژاد و دین آنها، یعنی همان حقوق شهروندی است.
 
وی ایجاد مرزبندی در کشور بر اساس قومیت، نژاد و مذهب را خلاف منافع ملی توصیف کرد و اظهار داشت: مشکلی که در کشور وجود دارد این است که برخی به دنبال ایجاد مرزبندی‌های تصنعی و تقسیم کشور به اقلیت و اکثریت هستند که این نگرش، نگرش درستی نیست و تقسیم کشور بر اساس قومیت، زبان، دین و مذهب تقسیم بندی خوبی نیست.
 
دستیار ویژه رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم حفظ احترام به اصول و ارزش های قومی و مذهبی در کشور اظهار داشت: مسئولان در اداره کشور نباید به مفاهیمی چون اقلیت و اکثریت توجه کنند و همه مردم فارغ از هر قومیت و مذهبی شهروند ایرانی است و از منظر قانون همه یکسان هستند.
 
یونسی ادامه داد: همانطور که در دفاع از کشور همه مردم از تمام اقوام و اقلیت‌ها وظیفه خود دیدند که از کشور دفاع کنند و همه مردم هم به دفاع از کیان ملی برخاستند و به بیانی عزم ملی و مشارکت عموم مردم دفع شر کرد، برای توسعه کشور و رسیدن به اهداف عالی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز نیازمند عزم ملی و مشارکت عمومی هستیم.
 
دستیار ویژه رئیس‌جمهور نگاه بخشی، قومی و مذهبی در اداره کشور را نگاهی مضر و خلاف منافع ملی توصیف کرد و افزود: با حذف بخشی از مردم، کشور به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید.
 
وی حل مشکلات و تحقق اهداف ملی را در گرو انسجام، همکاری و مشارکت همه مردم کشور دانست و تاکید کرد: برای تحقق اهداف ملی باید همه مردم از همه سلیقه ها و اقوام و اقلیت ها تلاش کنند تا دولت و مردم به نقطه ایده آلی برسند. حل مشکلات بزرگ کشور نیازمند عزم و اراده ملی است و دولت برای فایق آمدن بر این گونه مشکلات نیاز به اعتماد و همکاری همه مردم دارد.
 
یونسی افزود: اعتبار، امنیت و ثبات هر کشوری مرهون توجه به حقوق همه اقوام و اقلیت ها و سلایق گوناگون ساکن در آن کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید حسن اعتمادی بین آحاد مردم به خصوص اقوام و اقلیت های دینی و دولت بوجود آمده که البته این اعتماد بیش از هر چیزی بخاطر گفتمان ملی و درستی است که رییس جمهوری در جهت حمایت از حقوق مردم انتخاب کرده است.
 
دیدار دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با جانباز مسیحی به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار