مقام آمریکایی: پرواز مستقیم میان کوبا و آمریکا بزودی از سر گرفته می‌شود

یک مقام رسمی آمریکا از برقراری پرواز مستقیم میان هاوانا و واشینگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی از پیشرفت گفتگوهای دو روز گذشته کوبا و آمریکا در برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور خبر داد. وی ادامه داد: شاید یک ملاقات دیگر برای نهایی کردن این موافقت‌نامه کافی باشد. دو طرف خواهان دیدارهای مجدد و رسیدن به توافق هستند و این امر به احتمال زیاد پیش از پایان سال میلادی جاری در واشینگتن محقق خواهد شد.

واشینگتن از بهمن ماه، سیاست‌های جدیدی برای سهولت پرواز خطوط هوایی آمریکا به کوبا در پیش گرفته است. مقامات دو کشور پس از توافق ابتدایی، باید براساس موافقتنامه سال 1953 که هنوز معتبر است - اما از سوی دو کشور در گذشته ملغی شده بود - به همکاری هوایی فی‌مابین ادامه دهند.

این مقام رسمی گفت: شش آژانس هوایی دولتی آمریکا با وزیر خارجه کوبا و مسئول نهاد پروازهای مسافرتی این کشور، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری دیدار کردند.

پیشتر آمریکا سفر توریستی شهروندان خود را به کوبا تحریم کرده بود؛ اما باراک اوباما این قانون را لغو کرد. با از میان رفتن این قانون، در مدت کوتاهی سفر‌ شهروندان آمریکایی به کوبا با رشد 60 درصدی به بیش از 106 هزار نفر رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار