ارومیه؛

کاهش مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجان غربی

آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی آذربایجان غربی کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در پنج ماه امسال 12 هزار و 207 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل کاهش هفت درصدی نشان می دهد.

علی افتخاری افزود: از کل مراجعین نزاع در پنج ماه نخست امسال دو هزار و 908 نفر زن و نه هزار و 299 نفر مرد بودند و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ده هزار و 134 نفر از مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و سه هزار و 101 نفر زن بودند.

وی اظهار داشت: باید بدانیم عصبانیت می تواند منجر به بروز اتفاقات ناگواری مثل ضرب و شتم و آسیب رساندن به خود یا دیگران و حتی قتل شود. پس همیشه به هنگام مواجهه با هر اتفاقی به این فکر کنیم که این این مسئله ارزش این عواقب شوم را ندارد.

افتخاری در ادامه بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی را نزاع عنوان کرد و از مردم خواست با رعایت نکاتی چون تقویت آستانه تحمل خود در برابر ناملایمات، کنترل خشم خود، حمل نکردن سلاح سرد و گرم با خود، حفظ خونسردی و سبب عصبانیت دیگران نشدن و از همه مهمتر با رعایت اصول اخلاقی و مذهبی و ترویج آن در بین خانواده و با ایجاد و حفظ فضای صمیمی و دوستانه در خانه از بروز اتفاقات ناگوار و درگیری های خونین جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.