در راستای ارتقای تکنولوژی و فناوری:

برداشت ایران از ذخایر نفت و گاز به 50 درصد ارتقا می‌یابد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: ایران در حال حاضر از ذخایر نفت و گاز خود 24 درصد برداشت می‌کند بنابراین با ارتقای دانش و فناوری می‌تواند این ظرفیت را به 50 درصد ارتقا دهد.

برداشت ایران از ذخایر نفت و گاز به 50 درصد ارتقا می‌یابدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سلبعلی کریمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در دومین همایش بین‌المللی فرصت‌های فناورانه صنعت نفت و گاز گفت: ایران یکی از تولیدکنندگان عظیم نفت و گاز در جهان محسوب می‌شود بنابراین برای ارتقای جایگاه خود نیاز به فناوری‌های نوین دارد.

وی تصریح کرد: برای تولید بیشتر در عرصه صنعت نفت نیاز به فناوری‌های نوین داریم تا بتوانیم تولید را به حداکثر برسانیم و ایران از ذخایر حاضر حداکثر 24 درصد برداشت می‌کند بنابراین با استفاده از دانش‌های جدید می‌توانیم این ذخایر را به 50 درصد برسانیم.

وی ادامه داد: از آنجا که انرژی هیدروکربری تجدیدپذیر نیست و در کوتاه‌مدت جایگزین مناسبی نداریم باید دست به دست هم داده تا در فناوری ابزارهای مناسب را فراهم نماییم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: اگر بخواهیم تمام فاکتورهای انرژی را در نظر بگیریم دارایی‌های فیزیکی یکی از این موضوعات است که این امر با نوآوری در شرکت‌های دانش محور میسر می‌شود که این دارایی یک سرمایه و ارزش افزوده بیشتری را به همراه دارد.

کریمی ادامه داد: با استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواینم از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و علاوه بر مصرف بهینه هزینه‌های انرژی را نیز کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصرف‌کننده فناورانه تولیدکنندگان هستند که می‌توانند در کنار یکدیگر برای پیشبرد اهداف خود کمک نمایند.

وی افزود: ظرف 15 سال گذشته تاکنون صنعت نفت ایران دسترسی به فناوری‌های نوین نداشته چرا که ابرقدرت‌ها دسترسی ما را به فناوری‌های مورد نیاز کوتاه کرده بودند تا ما نتوانیم از این دانش به روز استفاده نماییم.

کریمی گفت: ایران از طریق دانش فنی می‌تواند درآمدهای نفت و گاز خود را افزایش دهد چرا که 10 درصد ذخایر این بخش در دنیا متعلق به ایران است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری اصولی صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای ارتقای جایگاه صنعت نفت و گاز ما در تلاش هستیم که فناوری‌ها را روزآمد کرده و همکاری‌های مشترکی را در حوزه فناوری و دانشگاهی شرکت‌های بزرگ جهان آغاز نماییم.

وی ادامه داد: ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز در دنیا می‌باشد به طوری که 29 درصد تکنولوژی را داراست به طوری که دنیا 40 درصد این تکنولوژی را دارد بنابراین با اتخاذ تدابیر ویژه ایران می‌تواند بازار بسیار خوبی را برای فناوری در دنیا داشته باشد که در این راستا نیاز به استراتژی و همکاری مدیران انرژی در حوزه دانش و فناوری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار