تب مالت در کشور قربانی گرفت

مدیر کل دامپزشکی لرستان از کاهش ۲۴ درصدی تلفات در صنعت طیور این استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ابراهیم توکلی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: میزان تلفات در صنعت طیور استان لرستان طی امسال بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به بیماریهای دامی در استان لرستان عنوان کرد: بیماری تب برفکی در بین دام های استان لرستان بیش از ۲۸ درصد امسال کاهش یافته است.
 
مدیر کل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: شیوع بیماری تب برفکی از ۵۶ کانون در سال ۹۲ به دو کانون طی امسال کاهش یافته است.
 
توکلی همچنین از کاهش ۲۲ درصدی بیماری «پی پی آر» در بین دام های لرستان خبر داد و گفت: شیوع این بیماری نیز از ۲۸۳ کانون به ۱۳ کانون بیماری در استان کاهش یافته است.
 
وی همچنین با اشاره به بیماری تب مالت بین دام های استان لرستان تصریح کرد: امسال بیش از هزار و ۲۰۰ راس دام در این زمنیه نمونه گیری شده که در نهایت مشخص شد که تنها سه درصد این دام ها به بیماری تب مالت مواجه بوده اند.
 
مدیر کل دامپزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات ملی این اداره کل اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات ملی این دستگاه طی امسال نسبت به گذشته بیش از ۴۴ درصد رشد داشته است.
 
توکلی تصریح کرد: این اعتبارات از ۳۷۷ میلیون تومان طی سال ۹۲ به ۵۶۴ میلیون تومان طی امسال رسیده است.
 
وی همچنین میزان اعتبار واکسینه کردن دام های عشایر لرستان را ۲۳۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این در حالیست که رقم طی سال ۹۲ حدود ۸۸ میلیون تومان بوده است.
 
مدیر کل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: میزان اعتبارات این بخش استان بیش از ۱۳۵ درصدی طی امسال نسبت به مدت زمان یاد شده رشد داشته است.
  
منبع:مهر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.