تعرفه‌ جراحی‌های زیبایی غیرتخصصی است

دبیر اجرایی پنجمین کنگره راینولوژی گفت: تعرفه‌ جراحی‌های زیبایی باید براساس تجربه،‌ تخصص و صلاحیت پزشکان تعیین شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم رزم‌پا رئیس پنجمین کنگره بین المللی راینولوژی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری این کنگره بر پا شد در چند ماه اخیر به دلیل بی‌تدبیری و تبلیغات سو صدمات جبران ناپذیری به جامعه پزشکی وارد شد همچنین اطلاعات غلط راجع‌ به درآمدهای کلان پزشکان مطرح شد. 

وی ادامه داد: هر چند که در هر سن افراد خاطی وجود دارند اما تنها کمتر از 5 درصد پزشکان متخصص وضعیت مناسبی از نظر درآمد دارند و کمتر از یک درصد درآمدهای کلان را از راه‌های غیر از پزشکی به دست می‌آورند. انجمن راینولوژی برای برطرف کردن این تبلیغات سوء حتی افرادی را مستقیما کنار گذاشت. 

رزم‌پا در خصوص صدماتی که این هجمه‌های فیزیکی برای جامعه پزشکی به وجود آورد؛ عنوان کرد: در این مدت پزشکان شاخصی هم صحنه را ترک کردند. علاوه بر این عدم اعتماد به پزشکان باعث شده تا بیمار در مراجعه به پزشک تصور کند که پزشک قصد جیب او را دارد. 

ابوالحسین قیصری دبیر اجرایی پنجمین کنگره راینولوژی در مقایسه ایران و سایر کشورها در این حوزه اظهار کرد: اعمال جراحی غیر درمانی در همه جای دنیا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. این درحالی است که ممکن است برخی عمل‌های زیبایی همراه با عمل های درمانی انجام شود بدین ترتیب افرادی که می‌خواهند این دو عمل را همزمان با هم انجام دهند از خدمات بیمه بی‌بهره خواهند ماند. 

وی ادامه داد: 59.9 رقم کای تعیین شده برای تعرفه جراحی‌‌های زیبایی بینی است که بسیار اندک است چرا که این تعرفه‌ها باید بر اساس تجربه‌، تخصص و صلاحیت افراد متفاوت تغییر کند.

در ادامه سید علیرضا مصباحی‌ دبیر بین الملل  پنجمین کنگره راینولوژی گفت: متاسفانه هیچکدام از کارشناسان بیمه صلاحیت تعیین تعرفه را ندارند چرا که در ارائه راهکار برای افرادی که می‌خواهند عمل زیبایی و درمانی را همزمان انجام دهند انجام جداگانه هر عمل را پیشنهاد کردند. 

انتهای پیام‌/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار