بساط مثنوی‌خوانی از جامعه ایرانی برچیده شده

حمیدرضا شکارسری گفت: امروزه مردم فرصت و علاقه‌ای به مثنوی خوانی ندارند.

حمید‌رضا شکارسری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به میزان مثنوی‌خوانی در کشور اظهار کرد: امروزه مثنوی‌خوانی به هیچ وجه در بین خانواده‌های ایرانی انجام نمی‌شود! به دلیل آنکه فرصت و نه علاقه‌ای برای این کار در بین مردم وجود ندارد.

وی افزود: فضاهای مجازی، جایی برای مثنوی خوانی در خانواده‌های ایرانی نمی‌گذارند.

این شاعر با اشاره به سبک زندگی ایرانی در سال‌های اخیر بیان کرد: تغییراتی که سال‌های اخیر در زندگی ایرانی به وجود آمد، جایی برای مثنوی‌خوانی در خانواده‌ها باقی نگذاشت و توجه به این نوع تفریح‌های سنتی عملاً به یک رؤیا و خواب و خیال خوش برای فرهیختگان تبدیل شده است.

شکارسری تصریح کرد: امروزه مثنوی‌خوانی در فرهنگسراها برگزار می‌شود اما اینگونه مراسمات با استقبال مخاطبان اندکی روبروست. وجود کلاس‌های مثنوی‌خوانی در فرهنگسراها، تظاهراتی است که می‌تواند ما را به وجود تفریح‌های سنتی در جامعه ایرانی امیدوار کند.

وی با اشاره به نبود سهم فرهنگی در سبد خانواده‌های ایرانی بیان کرد: همان سهم اندکی که در خانواده‌های ما برای فرهنگ اختصاص داده می‌شود، ‌مربوط به سینما و تفریحات نو است و رویایی با تفریحات مجازی، سبب می‌شود جایی برای تفریحات سنتی چون مثنوی‌خوانی در جامعه باقی نماند و در مجموعه شکست در این زمینه را پذیرفت.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار